فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

محافظ برق ساختمان چیست و چگونه کار می‌کند؟

محافظ برق ساختمان یکی از قطعات بسیار پر کاربردی است. که برای حفظ ایمنی برق ساختمان از آن استفاده می شود.‌ همه ما می دانیم که علم‌ روز به روز در حال پیشرفت است. و ما نیز به دنبال بهره گیری از این علم برای خلق محصولاتی جدیدتر با کارآیی بهتر هستیم. محافظ برق نیز جزو یکی از همین تجهیزاتی به شمار می رود. که با بهره گیری از علم روز و تخصص کادر تولید طراحی و تولید شده است. از طرفی صنعت برق یکی از صنایع بسیار بزرگی است که ایمنی و همچنین استانداردها در آن حرف اول را می زنند.

n

محافظ برق نیز همانگونه که از نام آن مشخص است. وسیله ایست که بر اساس استانداردها و برای حفظ بسیاری از تجهیزات الکترونیکی به کار می رود. انواع مختلفی از محافظ برق ساختمان نیز در بازار وجود دارند. که هر یک با توجه به مشخصات دستگاه و حتی نوع برند تقسیم بندی می شوند. در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

nn

دلیل اهمیت استفاده از محافظ برق ساختمان

n

محافظ برق ساختمان، ترانس، استابلایزر و دیگر تجهیزات محافظ الکتریک جزو تجهیزاتی هستند که همگی به منظور حفظ ایمنی یا محافظت از وسایل الکتریکی به کار می روند. اما محافظ برق ساختمان پرقدرت ترین و پرمصرف ترین محافظی است. که حتی می توان برای تمامی لوازم الکتریکی به صورت جداگانه را خریداری نمود. چرا که هر یک از لوازم الکتریکی با مشخصاتی اعم از ولتاژ خاصی طراحی شده اند. که تنها باید در این محدوده و با این مشخصات از یک‌ محافظ برق مناسب برای آن ها استفاده کرد.

n

تمام سیستم برق ساختمان به طور کلی در معرض نوسانات برق یا همان شوک های الکتریکی قرار دارد. و تمام‌ لوازم برق ساختمان نیز در برابر افت یا افزایش ولتاژ برق ضعیف هستند و ممکن است به شدت آسیب ببینند. تجربه ثابت کرده که افزایش شدت جریان باعث سوختن و یا نیم سوز شدن بسیاری از لوازم الکتریکی می شود و کاهش ولتاژ معمولا راندمان دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد.

n

حال اینکه یک محافظ برف مناسب در مواقع ضروری یا حساس باعث قطع مدار و مانع از آسیب رسیدن به دستگاه می شود. محافظ برق بیشتر برای ساختمان و لوازم الکتریکی که با برق تک فاز و سه فاز قابل نصب هستند گزینه مناسبی است. اما برای کارخانه ها و… گزینه مناسبی نخواهد بود.

n

شاید بپرسید چرا با وجود اینکه برای هر یک از تجهیزات الکتریکی یک محافظ برق جداگانه ای وجود دارد. باید از محافظ برق ساختمان استفاده کنیم؟ تصور کنید که شما برای کل لوازم الکتریکی ساختمان خود به صورت جداگانه یک محافظ برق جدا استفاده کرده اید. و یا تنها از یک محافظ برق ساختمان برای کنترل برق تمام ساختمان می کنید. کدام یک مقرون بصرفه تر خواهد بود؟ آیا جدا از جنبه اقتصادی استفاده از این محصول، نظم در صورت عدم استفاده از چندین محافظ برق در ساختمان اهمیت ندارد؟ پس استفاده از یک‌ محافظ برق ساختمان از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است.

nمحافظ برق ساختمانn

نکات مهم استفاده از محافظ برق ساختمان

n

محافظ برق ساختمان یک نوع وسیله محافظتی برای تمام سیستم الکتریکی ساختمان می باشد. این دستگاه هم اکنون به عنوان مهمترین قطعه الکترونیکی محسوب می شود. که انواع مختلفی بر اساس نوع کاربرد برای تجهیزات الکتریکی مختلف دارد. اما برای استفاده از محافظ برق بهتر است نکات بسیار زیادی را مورد توجه قرار بدهید که برخی از آن ها عبارتند از:

nn

    n

  • جنس بدنه یک محافظ برق اهمیت بسیار زیادی دارد. و طبق استانداردها بهتر است جنس بدنه یک محافظ برق باکیفیت از ABS باشد. که در برابر آتش و یا حرارت مقاومت بسیار بالایی خواهد داشت. بهترین محافظ برق ساختمان باید علاوه بر اینکه مانع از آسیب دیدن تجهیزات الکتریکی می شود. مانع از انتقال جریان و برخورد آن با انسان و دیگر لوازم باشد.
  • n

  • فیوز بهترین محافظ برق بایستی در دسترس قرار بگیرد. تا چنانچه در اثر عبور بیش از حد شدت جریان تنها فیوز آسیب ببیند. و بتوان به راحتی آن را تعویض نمود. چرا که در غیر این صورت ممکن است وسیله الکتریکی شما مانند یخچال یا تلوزیون بسوزد. که بسیار ضرر می کنید.
  • n

  • به گارانتی تعویض محافظ برق دقت کنید. که البته این گارانتی بایستی هنگام خرید محافظ برق مورد توجه قرار بگیرد. چرا که گارانتی محصول تضمین کارکرد دستگاه در طول مدت زمان طولانی است.
  • n

  • اکثر تجهیزات الکتریکی که در دسترس ما قرار دارند. دارای توان مصرفی، شدت جریان و زمان مورد نیاز تاخیر یکسانی هستند. که در چنین حالتی می توانید برای تمامی این وسایل از یک محافظ بری مخصوص استفاده نمایید.
  • n

  • بهترین محافظ برق دارای کلید on/off است. تا در مواقع حساس و یا زمانی که از وسیله الکتریکی استفاده نمی کنیم. محافظ برق را خاموش کرده و در مصرف برق صرفه جویی نماییم. البته این نکته را نیز به خاطر بسپارید. که محافظ برق تنها قادر به فراهم نمودن ایمنی تجهیزات الکتریکی است. و ایمنی افراد با استفاده از این محصول تامین نمی گردد.
  • n

n

مزایای نصب محافظ برق در سیستم‌ برق ساختمان

n

محافظ برق ساختمان یکی از انواع تجهیزات‌ کاربردی است. که معمولا این دستگاه را بعد از کنتور برای کنترل نوسانات برق نصب می کنند. با کمک این نوع محافظ برق دیگر نیازی نیست. تا شما برای هر یک از لوازم الکتریکی خود به صورت جداگانه از محافظ برق استفاده کنید. از آنجایی که نوسانات برق باعث کاهش عمر لوازم‌ الکتریکی می شود. استفاده از این تجهیزات باعث حفظ کیفیت کارکرد برق و لوازم برقی خواهد شد. برخی از مزیت های خاص استفاده از این دستگاه عبارتند از:

nn

    n

  • مقرون بصرفه بودن خرید محافظ برق ساختمان نسبت به خرید محافظ برق هر یک از وسایل یکی از مزیت های بسیار مهم به شمار می رود. چرا که در صورت خرید این محافظ برق دیگر نیاز به تهیه چندین نوع محافظ نیست. از طرفی هزینه نصب و نگهداری این محافظ برق بسیار مقرون بصرفه تر خواهد بود.
  • n

  • قدرت عملکرد محافظ برق مخصوص ساختمان بسیار بالاتر و بهتر از محافظ برق لوازم الکتریکی خواهد بود.
  • n

  • محافظ برق ساختمان بسیار پیشرفته تر و با قابلیت بیشتری طراحی شده است. و کیفیت کارآیی این قطعه به نسبت مدل های مختلف هر یک از دستگاه ها بیشتر خواهد بود.
  • n

  • عملکرد محافظ به گونه ای است که اگر کاهش یا افزایش فشار رخ دهد. برق ورودی کل ساختمان قطع می گردد. اما محافظ های مخصوص لوازم الکتریکی نظیر یخچال تنها با قطع مدار تنها از یخچال در برابر نوسانات برق محافظت خواهند کرد. پس از مدت زمان کوتاهی و تاخیر به محض اینکه جریان به حالت عادی خود برگشت، جریان برق با صورت خودکار متصل می گردد.
  • n

n

دقت کنید که از محافظ برق معمولی تنها به منظور جلوگیری از صدمه دیدن لوازم الکتریکی کوچک برقی استفاده می کنند. اما محافظ در مسیر برق از خطر  آسیب دیدن تمام تجهیزات الکتریکی محافظت خواهد کرد.

nn

چگونگی عملکرد محافظ برق در ساختمان

n

عامل اکثر خسارت هایی که به لوازم برقی خانگی وارد می شود، نوسانات برق است که با کاهش یا افزایش ولتاژ باعث سوختن و یا نیم سوز شدن بسیاری از آن ها می شوند. هر یک از وسایل برقی مصرفی ما قادر به تحمل تنها میزان ولتاژ خاصی هستند که در صورت کم یا زیاد شدن به شدت صدمه می بینند. استفاده از یک محافظ برق مقرون بصرفه ترین راه ممکن است که با نصب آن از برق کل ساختمان محافظت خواهید کرد. تمامی لوازم الکتریکی متکی به یک جریان ثابت

n

هستند که بر اساس آن نیز طراحی شده اند که ممکن است تاثیر شرایطی چون برخورد رعد و برق، یا برخورد شیئ با‌ترانسفورماتور جریان برق افزایش یا کاهش پیدا کند و در این صورت نوسان اتفاق می افتد. اما یک‌ محافظ برق چگونه مانع از صدمه دیدن لوازم الکتریکی می شود؟

n

یک محافظ برق ساختمان به مراتب بسیار بیشتر از یک‌ محافظ برق معمولی کارآیی و قدرت دارد اما هر دو یک عمل را انجام می دهند. این وسیله کاربردی که پس از کنتور نصب می گردد تمام برق ورودی را به صورت کامل قطع می کند. زمانی که نوسان اتفاق بیافتد، محافظ برق به صورت خودکار بر اساس تکنولوژی خاصی که دارد، منجر به قطع برق ورودی می گردد و پس از طی زمان محدودی بلد از اینکه شرایط به حالت استاندارد خود باز گشت، جریان برق مجددا نصب خواهد شد.

n

کیفیت محافظ برق در عملکرد آن تاثیر بسیار زیادی دارد و به همین منظور بهتر است برای خرید محافظ برق ساختمان به مراکز فروش معتبری مراجعه کنید. فروشگاه برقیجات بهترین شرکت اینترنتی است که بهترین لوازم الکتریکی اعم از انواع محافظ برق را به فروش می رساند. تمامی محصولات این مجموعه همگی تولید کمپانی های بسیار مطرح جهان هستند که هم کیفیت و هم قیمت رقابتی عرضه می کنند.

nمحافظ برق ساختمانn

برخی از انواع محافظ برق ساختمان

n

محافظ به برق ساختمان، به عنوان یک وسیله محافظتی برای ساختمان انواع مختلفی دارد. که مدل کاربردی برای کل ساختمان، بهترین مدل است‌. محافظ کل ساختمان خود، با توجه به نوع فاز برق انواع مختلفی دارد که شامل:

nn

    n

  • n

    محافظ برق تک فاز

    n

  • n

n

این مدل محافظ برق تک فاز دارای ۴۰ است که از آن برای محافظت از برق کل ساختمان که دارای کنتور تک فاز است استفاده می کنند. این دستگاه قادر است تا در برابر افزایش یا کاهش ولتاژ از آسیب رسیدن به لوازم الکتریکی محافظ کند. تمامی لوازم الکتریکی کاربردی با برق تک فاز در این دسته قرار می گیرند که محافظ جان تک فاز برای آن ها به کار می رود. محافظ برق باید دارای بدنه مقاومی باشد تا در مقابل گرما تا ۹۰ درجه و رطوبت ۹۵ درصد مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد. حداقل ولتاژ برای این محافظ ها حدود ۱۷۰ ولت است و چنانچه جریان ورودی کمتر یا بیشتر از این رقم باشد برق به صورت خودکار توسط محافظ قطع می گردد.

nn

    n

  • n

    محافظ برق سه فاز

    n

  • n

n

نوع دیگری از محافظ برق ساختمان شامل محافظ سه فاز است. که دارای چهار پل یا ترمینال می باشد. در ساخت این محافظ برق و به منظور قطع و وصل کردن آن از تکنولوژی قوی تری استفاده کرده اند. همچنین دارای دکمه ON و OFF روشن و خاموش بودن هستند که می توان در مواقع غیر ضروری جهت صرفه جویی آن را خاموش نمود. این محافظ ها خود در انواع مدل های مختلفی هستند که مقاومت و همچنین طول عمر بالایی دارند.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید