فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

انواع آنتن تلویزیون و کاربرد آنها

انواع آنتن تلویزیون با مشخصات و کاربردهای مختلفی در بازار وجود دارند. که هر یک از آن ها می توانند حتی تولید کمپانی های مختلف باشند‌. دلیل این حجم از تنوع به یقین پیشرفت علم است. که با ظهور هر تکنولوژی خاص و رشد علم، بشر به فکر تولید تجهیزات پیشرفته تر می افتد. آنتن، به عنوان یکی از انواع تجهیزات الکتریکی شناخته می شود. که برای دریافت سیگنال های مختلف و ارسال آن به گیرنده هایی نظیر تلوزیون استفاده می کنند.

این وسیله از دیرباز یا بهتر است بگوییم با ظهور گیرنده هایی نظیر تلوزیون به منازل ما راه پیدا کرد. و قطعا تا حدودی با مدل های مختلف آن هم آشنایی دارید. اما امروزه، نسل جدید آنتن ها با قابلیت بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند که با به کارگیری تکنولوژی خاصی طراحی شده اند.

می توان گفت که هر تکنولوژی جدید می تواند قابلیت جدید و در نتیجه کارآیی بیشتری را برای آنتن ها فراهم کند. که این موضوع خود جزو ویژگی های مهم آنتن ها نیز به شمار می رود. در ادامه به معرفی برخی از انواع آنتن تلویزیون و کاربرد هر یک به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

انواع آنتن تلویزیون بر اساس مدل طراحی شده

آنتن ها یکی از لوازم کاربردی‌ در هر خانه ای هستند. که دارای مدل های مختلفی می باشند. و هر یک از این‌ مدل ها قدرت متفاوتی خواهند داشت. تلوزیون هایی که دارای گیرنده های دیجیتال هستند. با یک آنتن‌ معمولی به راحتی سیگنال ها را دریافت خواهند کرد. اما چنانچه تلوزیون شما گیرنده دیجیتالی نداشته باشد. شما باید برای بهبود کیفیت سیگنال از آنتن هایی با گیرندگی قوی استفاده نمایید. آنتن ها با قدرت گیرندگی مختلفی هستند. که شما به هنگام خرید باید متناسب با نوع نیاز خود این محصول را خریداری کنید. انواع آنتن تلویزیون شامل موارد زیر هستند:

آنتن هوایی

از دیگر مدل های بسیار رایج آنتن تلوزیون شامل انواع آنتن تلویزیون است. که جزو قدیمی ترین و ابتدایی ترین طرح های بازار به شمار می رود. این مدل آنتن ها را روی پشت بام نصب می کنند. و باید در بالاترین نقطه ای قرار بگیرد که قادر به دریافت حتی سیگنال های ضعیف باشد.‌ مدل آنتن های هوایی خود در دو نوع ثابت و گردان طراحی می شوند. که هر یک از این دو مدل با توجه به در نظر داشتن شرایط به کار می روند.

مدل ثابت آنتن‌ های هوایی معمولا دارای شاخه هستند. و با صورت ساده طراحی می شوند. که دارای سیگنال دریافتی دیجیتالی می باشند.‌ مدل دیگری از آنتن های هوایی شامل مدل گردان است. که قادر به دریافت طیف وسیعی از امواج مختلف هستند. اگر دریافت سیگنال در محیط شما به سختی انجام‌ می شود. این‌ مدل گردان بهترین گزینه است. چرا که حتی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف هم کیفیت دریافت سیگنالی خود را دارد. ناگفته نماند که منبع تغذیه برای بهبود کیفیت سیگنال های دریافتی این‌ مدل آنتن استفاده می‌ شود.

انواع مدل های آنتن تلویزیون

آنتن مرکزی

آنتن مرکزی اصفهان به طور کلی به سیستمی جامع که از تجهیزات برای دریافت و تقویت و انتقال سیگنال های تلویزیونی به واحد ها گفته می شود.”

آنتن رومیزی

مدل آنتن های رومیزی را  معمولا در جاهایی که نمی توان از آنتن مدل هوایی استفاده کرد به کار می برند. البته دلیل اصلی کاربرد این آنتن به این خاطر است که آنتن های ثابت قادر به دریافت سیگنال های هوایی به خوبی نیستند. قیمت آنتن های مدل رومیزی نسبت به مدل های هوایی مقرون بصرفه تر است. و حتی نصب آن به راحتی و با کمترین هزینه انجام‌ می شود. با استفاده از این‌ مدل آنتن ها دیگر نیاز به سیم کشی طولانی و مشکلات رفت و آمد به پشت بام نیست.

n

برندهای بسیار زیادی از این مدل آنتن در بازار وجود دارند. که معمولا یک آنتن باکیفیت از مواد اولیه درجه یک تهیه می شود. از طرفی آنتنی خوب است که قادر به دریافت سیگنال های ضعیف باشد. آنتن های جدید مدل رومیزی معمولا دارای فیلترینگ برای حذف نویز محیط هستند. و فرمت رزولوشن های بالا را به خوبی پشتیبانی خواهند کرد. یکی از بهترین این آنتن ها، آنتن آترون است. که خرید آن را به همه افراد توصیه می کنیم.n

آنتن سرخود

آنتن های مدل سرخود در گذشته بیشتر برای تلویزیون های قدیمی کاربرد داشتند. این مدل آنتن ها را به همراه تلوزیون دریافت می کردند. که مجهز به دو میله تاشو برای دریافت سیگنال بودند. این مدل آنتن قدیمی دارای یک پایه بود که با کمک این پایه می توانست روی تلویزیون نصب گردد. ناگفته نماند که آنتن های سرخود تنها برای تلوزیون های قدیمی کاربرد داشتند. و با وجود تکنولوژی بسیار پیشرفته تلوزیون های کنونی، دیگر کارآیی ندارند.

آنتن میله ای

از دیگر انواع آنتن تلویزیون می توان به مدل میله ای اشاره‌ نمود. که این طرح هم جزو قدیمی ترین آنتن های موجود در بازار به شمار می رود. این مدل آنتن متشکل از یک میله و یک پایه است که از آن جهت نصب روی پشت بام استفاده می کردند. آنتن های میله ای تقویت کننده الکترونیکی ندارند. و بیشتر برای مکان هایی که در نزدیکی محل ارسال هستند مناسب خواهد بود.

انواع آنتن تلویزیون

نکات مهم خرید انواع آنتن تلویزیون

تلوزیون یکی از اصلی ترین لوازم الکتریکی است. که درصد زیادی از اوقات فراغت ما را پر می کند. مهمترین وسیله ای که باعث دریافت سیگنال های تلوزیون‌ می شود نیز آنتن است. همه ما آنتن را به خوبی می شناسیم و می دانیم این محصول در انواع مدل های مختلفی به تولید می رسد. اما می دانید که انواع آنتن تلویزیون دارای قدرت گیرندگی مختلفی است؟ به همین منظور باید حتما هنگام خرید انواع آنتن تلویزیون نکات مهمی را به عنوان راهنما مورد توجه قرار دهید که برخی از آن ها شامل:

نوع آنتن

در بازار انواع آنتن تلویزیون وجود دارد که بر اساس نوع آنتن با یکدیگر تفاوت دارند. این تنوع شامل آنتن‌ مدل هوایی، سرخود، رومیزی، میله ای، گردان و… می شود که هر یک مشخصات خاصی خواهند داشت. خرید هر یک از این مدل ها بستگی به شرایط استفاده شما دارد، به عنوان مثال شاید شما در مکانی هستید که آنتن مدل هوایی کارآیی ندارد.

قدرت گیرندگی

مهمترین‌ پارامتر خرید آنتن تلوزیون قدرت گیرندگی آن است که این قدرت روی کیفیت دریافت سیگنال و ارائه تصویر تاثیر بسیار زیادی دارد. توجه داشته باشید که اگر مدل آنتنی در فاصله نزدیکی گیرنده می خواهید پس قدرت گیرندگی پایین هم می تواند تصویر باکیفیتی را ارائه دهد

نوع دریافت

تمامی شبکه های گیرنده هایی نظیر تلویزیونی و رادیو به صورت آنالوگ و دیجیتال هستند و چنانچه گیرنده شما دیجیتالی باشد باید از یک آنتن مخصوص گیرنده های دیجیتالی استفاده نمایید. اما برای تلویزیون های آنالوگ آنتن هایی با گیرندگی قوی نیاز خواهد بود.

نوع باند

تمامی مشتریان هنگام خرید یک آنتن خوب نوع باند را نیز در نظر می گیرند که تمامی شبکه های تلویزیونی بروی سه نوع باند UHF ، باند، VHF و باند VL ارسال می شوند. برای دریافت هر یک از این باندها باید از یک آنتن مخصوصی با تکنولوژی خاصی استفاده نمود.پ

انواع آنتن تلویزیون

بهترین برند آنتن تلوزیون

آنتن تلوزیون یکی از انواع قطعات بسیار کاربردی است که هم‌ اکنون در بازار شاهد خرید و فروش انواع آنتن تلویزیون هستیم. تنوع آنتن در بازار است که تقسیم بندی های بسیار زیادی برای این تنوع وجود دارد. و یکی از این طبقه بندی ها بر اساس نوع برند است. با وجود اهمیت استفاده از آنتن های تلوزیون، هم اکنون شرکت های بسیار زیادی در زمینه تولید این محصول فعالیت می کنند. شرکت آترون یکی از تولیدکنندگان بسیار مطرح و بزرگ جهان است.

که در زمینه تولید بسیاری از لوازم الکتریکی فعالیت می کند و بهترین ها را با کیفیت فوق العاده ای به دست مشتری می رساند. آنتن های دیجیتالی پیشرفته یکی از تولیدهای این شرکت هستند. که در انواع مدل های مختلفی می باشند. آنتن های تولید شرکت آترون کیفیت بسیار بالایی دارند و به خوبی سیگنال ها را دریافت و ارسال می کنند.

این شرکت با در نظر گرفتن تمامی استانداردهای روز دنیا اعم از استاندارد NFPA، BSI، LPCB، UL و FM بهترین آنتن ها را روانه بازار کرده است‌. ناگفته نماند که این شرکت هم اکنون در زمینه طراحی، مشاوره و تجهیزات الکتریکی فعالیت دارد. و حتی تامین، نصب و راه اندازی نیز از دیگر خدمات مهم آن به شمار می رود. آترون جزو برندهای بسیار محبوبی است. که هم اکنون توسط فروشگاه برقیجات به فروش می رسد.

برقیجات نیز یکی از مراکز فروش بسیار مطرح در کشور به شمار می رود. که بهترین ها را برای شما در نظر دارد. تنها محصولات این مجموعه شامل انواع آنتن تلوزیون نیستند. بلکه برقیجات تمامی انواع لوازم الکتریکی را در انواع مدل های مختلفی برای مصارف گوناگون در لیست فروش خود دارد. برای خرید بهترین آنتن تلوزیون از فرصت های طلایی خود بهترین استفاده را داشته باشید.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید