فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

نصب کلید و پریز مازندران

آشنایی با مراحل نصب کلید و پریز مازندران جزو گام‌های تخصصی است که باید در رابطه با آن اطلاعاتی کسب کنید. کلید و پریز به عنوان کاربردی‌ترین محصولاتی هستند که از نظر طراحی برای دکوراسیون و از نظر عملکرد برای صنعت روشنایی اهمیت دارند. در تمامی مکان‌هایی که جریان الکتریکی است، پس استفاده از کلید و پریز برق نیز توصیه می‌شود. برای خرید کلید و پریز انتخاب زیادی پیش روی شما است، چرا که تنوع این محصول در بازار بسیار زیاد می‌باشد. اما همانگونه که مستحضرید، نصب کلید و پریز برق نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

مراحل نصب کلید و پریز مازندران

نصب کلید و پریز مازندران  مهم‌ترین اقداماتی است که در ساختمان صورت می‌گیرد. تمام افرادی که در این حوزه مشغول هستند، با صفر تا صد چگونگی نصب با رعایت اصول و مقررات ملی آشنایی دارند. البته نصب کلید و پریز در شرایط مختلف و برای مکان‌های متعدد از قواعد و استانداردهای مختلفی تبعیت می‌کند. هرگز نمی‌توان بدون رعایت این استانداردها و نکات مهم، کلید و پریز استانداردی نصب نمود. در واقع این عدم توجه به قوانین منجر به برق گرفتگی اتصالی و حوادث بزرگتر می‌شود. از این رو بد نیست با مراحل نصب مرحله به مرحله آشنا شوید:

فراهم ساختن تمامی ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای نصب کلید و پریز

اولین قدم برای نصب استاندارد کلید و پریز برای هر مجموعه‌ای فراهم کردن تمامی تجهیزات مورد نیاز است. بدون این ابزار ضروری هرگز اجرای کلید و پریز امکان‌پذیر نیست و در واقع با مشکلات متعددی مواجه می‌شوید. این لوازم شامل پیچ گوشتی، سیم چین، متر، نوار چسب برق، کلید و پریز و غیره است.

بیشتر بخوانید: نصب لوستر مازندران

مشخص کردن منبع تغذیه سیم‌های فاز و نول

برای نصب کلید و پریز مازندران از گام‌های مهم، مشخص کردن سیم برق فاز و نول است. شما با کمک فازمتر فاز و نول سیم برق را به راحتی می‌توانید مشخص کنید. ابتدا یک دستکش مناسبی را باید برای این کار بخرید. با استفاده از این دستکش خطر برق گرفتگی کاهش می‌یابد، در نتیجه سر فازمتر را به قسمت سر هر یک از سیم‌ها متصل کنید. چنانچه لامپ فازمتر روشن شود، پس سیم نول است.

گام‌های مهم نصب کلید و پریز برق

قطع کردن جریان به صورت کامل

زمانی که فاز و نول سیم‌ها را با کمک فازمتر مشخص کردید، نوبت به قطع کردن جریان الکتریکی می‌رسد. در واقع جریان برق باید به صورت کامل قطع شود که برای جلوگیری از حوادث احتمالی اهمیت بسیار زیادی دارد.

نصب کردن مکانیزم پریز برق

اکنون نوبت به نصب کلید و پریز مازندران است که باید یک فرآیندی را پیش رو بگیرید. رویه پریز را توسط پیچ گوشتی باز کنید و در نتیجه ‌سیم‌های فاز و نول را به ترمینال‌های مکانیزم جریان الکتریکی اتصال دهید. پس از آن نیز پریز باید در داخل قوطی مخصوص خود قرار بگیرد. برای ثابت ماندن آن پیچ‌های مورد نیاز را در محل مورد نظر محکم می‌کنید.

نصب روکش و رویه کلید و پریز

در این مرحله تکنسین‌های توانمند کادر مخصوصی که روی پریز قرار می‌گیرد را در جای خود قفل می‌کنند. در نتیجه رویه پریز که روی کادر قرار گرفته توسط پیچ گوشتی باید پیچ‌های آن محکم شوند.

ایمنی برای نصب کلید و پریز برق

با مراحل نصب کلید و پریز مازندران آشنا شدید؛ اما بدون نکات ایمنی ساختمان هرگز نمی‌توان نصب استانداردی داشت. در واقع این نکات ایمنی هستند که سلامتی جان شما و حتی سیستم برق ساختمان را محافظت می‌کند. از این رو پیشنهاد می‌شود تا به نکات ایمنی برای نصب کلید و پریز برق توجه داشته باشید.

رعایت ایمنی برای نصب کلید و پریز اهمیت بسیار زیادی دارد، از این رو استفاده از تجهیزات ایمنی توصیه می‌شود. در واقع شما باید از لباس مخصوص این کار برای سلامتی خود استفاده کنید.

در زمان نصب کلید و پریز باید مدار تغذیه جداگانه‌ای را در نظر بگیرید.

هرگز برای محیط‌های مرطوب از کلید و پریزهای معمولی استفاده نکنید. نصب کلید و پریز برای این مکان‌ها خطرناک است و نیاز به محصولات ضد آب و استفاده از توانایی تکنسین متخصص می‌باشد.

هرگز با دست‌های خیس به کلید و پریز دست نزنید. قاب پریز به عنوان یک رسانای خوب عمل می‌کند و احتمال برق گرفتگی وجود دارد.

برای نصب کلید و پریز مازندران از توانایی تکنسین ماهر مجموعه برقیجات غافل نشوید. در زمینه برقکاری اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید از برقکاران حرفه‌ای این مجموعه کمک بگیرید.

نتیجه

فرآیند نصب کلید و پریز یکی از پروژه‌های تخصصی است که باید برقکاران این کار را انجام دهند. برای نصب کلید و پریز مازندران رعایت اصول ایمنی برای سلامتی جان افراد اهمیت بسیار زیادی دارد. البته مراحل نصب کلید و پریز کمی پیچیده است که حتماً باید متخصصین این حوزه این کار را انجام دهند.

کارشناسان مجموعه برقیجات این شرکت معتبر برای ارائه اطلاعاتی در رابطه با نصب کلید و پریز پاسخگوی نیاز شما کاربران عزیز هستند. همچنین بعترین انواع کلید و پریزهای با کیفیت را به قیمت زیر بازار می‌توانید از این مجموعه تهیه کنید.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید