فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

بهترین روش نورپردازی خانه

بهترین روش نورپردازی خانه

نورپردازی یکی از مهمترین عناصر در طراحی دکوراسیون و تامین راحتی یک خانه است؛ به همین دلیل باید بهترین روش نورپردازی خانه را بشناسید تا بتوانید با ایجاد یک ترکیب خوب از نور و سایه، فضای راحتی را برای خود ایجاد کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع روش نورپردازی خانه بپردازیم و ایده‌هایی را برای نورپردازی بهتر خانه‌ها مطرح کنیم.

چراغ خطی، جدیدترین ایده نورپردازی خانه

از آنجا که قیمت چراغ خطی بسیار مناسب است و تنوع زیادی در آن دیده می‌شود، بسیاری از افراد آن را گزینه ای مناسب برای نورپردازی خانه می‌دانند.

شما می‌توانید با استفاده از چراغ‌های خطی، قسمت‌های مختلف خانه مانند اتاق خواب، پذیریایی، راهرو، راه پله و آشپزخانه را نورپردازی کرده و روشنایی خوبی را در این قسمت‌ها به وجود آورید. در حال حاضر بهترین روش نورپردازی خانه با استفاده از چراغ خطی، استفاده از ایده‌های زیر است:

نورپردازی خانه با چراغ خطی روکار

اگر قصد دارید که هزینه کمی‌ کرده و در عین حال روشنایی خانه را به خوبی تامین کنید، چراغ خطی روکار گزینه خوبی برای شما است. این نوع از چراغ‌ها را می‌توانید به سادگی بر روی سقف یا دیوار نصب کرده و تزیینات مختلفی را ایجاد نمایید. برای مثال چراغ‌ها را به صورت لاین‌های طولانی بر روی سقف نصب کرده یا طرح‌های هندسی شکسته را به وجود آورید.

چراغ خطی توکار

اگر مشخص بودن قاب چراغ خطی برایتان جذاب نیست و احساس می‌کنید که به دکوراسیون ضربه می‌زند، می‌توانید به سراغ استفاده از چراغ خطی توکار بروید. این ایده معمولا برای نورپردازی سقف با ال ای دی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا می‌تواند روشنایی خوبی را ایجاد کند و مانع از ایجاد سایه خواهد شد.

استفاده از چراغ خطی توکار به عنوان بهترین روش نورپردازی خانه دارای سقف کاذب معرفی می‌شود؛ زیرا می‌توان به سادگی قاب را در زیر این سقف‌ها ‌پنهان کرد. اما اگر خانه شما هنوز تکمیل نشده و مراحل نازک کاری آن انجام نشده اند، می‌توانید بدون نیاز به تخریب دیوار یا سقف، این مدل از چراغ‌ها را نصب کنید.

بیشتر بخوانید

چراغ خطی آویز

یکی از انواع روش نورپردازی خانه که می‌تواند به لوکس و شیک‌تر شدن محیط کمک زیادی کند، استفاده از چراغ خطی آویز است. این نوع از چراغ‌ها علاوه بر نورپردازی خانه، می‌توانند در کافه‌ها، رستوران‌ها یا مجتمع‌های تجاری هم مورداستفاده قرار بگیرند.

چراغ خطی آویز مخصوص خانه‌هایی است که سقف بلندی دارند و معمولا در بالای میز ناهارخوری نصب می‌شود؛ اما شما می‌توانید بسته به سلیقه خود، در اپن آشپزخانه، سقف پذیرایی یا اتاق مطالعه هم از این چراغ‌ها استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که حتما رنگ نور را متناسب با فضا ایجاد کنید که دید خوبی را برایتان به وجود آورد.

نورپردازی متمرکز، بهترین روش نورپردازی خانه‌های بزرگ

بهترین روش نورپردازی خانه

اگر به دنبال بهترین روش نورپردازی خانه‌های بزرگ هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ نورپردازی تاکیدی یا متمرکز بروید. زیرا با استفاده از این روش، می‌توانید هر قسمت از خانه را از بخش‌های دیگر متمایز کرده و توجه بیننده را به قسمت‌های مهم جلب کنید. برای مثال می‌توانید تزیینات روی دیوارها را برجسته کرده یا نورپردازی را هماهنگ با رنگ مبلمان در هر قسمت تغییر دهید.

به طور معمول محصولات روشنایی COB برای این منظور استفاده می‌شوند که هم روشنایی خوبی ایجاد می‌کنند و هم مانع از خیرگی چشم می‌شوند. محصولات روشنایی ال ای دی COB دارای شدت نور خوب و طول عمر بالایی هستند و رنگ نور آن‌ها هم تنوع بسیار زیادی دارد.

نورپردازی کاربردی، بهترین روش نورپردازی برای خانه‌های کوچک

روش‌های مختلفی برای نورپردازی خانه‌های کوچک توصیه می‌شود؛ اما یکی از بهترین انواع روش نورپردازی خانه با متراژ کم، استفاده از شیوه کاربردی یا عمومی‌ است.

در این روش، نورپردازی به گونه ای انجام می‌شود که یک روشنایی عمومی‌ در محیط به وجود بیاید و همه قسمت‌ها به صورت یکنواخت روشن شوند. به این ترتیب می‌توان فضا را بزرگتر جلوه داد و از ایجاد سایه جلوگیری کرد. در روش نورپردازی کاربردی هم معمولا از انواع چراغ‌های خطی توکار استفاده می‌شود؛ زیرا این چراغ‌ها می‌توانند به راحتی کل فضا را پوشش دهند و احساس شلوغی را در فضا ایجاد نکنند.

نورپردازی تزیینی، مخصوص خانه‌های لاکچری

یکی از انواع روش نورپردازی خانه که بیشتر برای خانه‌های خیلی بزرگ و لاکچری استفاده می‌شود، نورپردازی تزیینی است. در این روش از رنگ‌های متنوع نور استفاده شده و چراغ‌ها در سقف، دیوارها یا زمین نصب می‌شوند. در نورپردازی تزیینی، هدف تامین روشنایی نیست؛ به همین دلیل معمولا از لامپ‌هایی با توان کم استفاده می‌شود. همچنین در برخی موارد، ممکن است صاحبان خانه‌های کوچک یا معمولی هم برای تزیین قسمت‌های ویترین یا بالای تخت خواب، به سراغ این روش نورپردازی خانه بروند.

بهترین روش نورپردازی خانه چیست؟

در قسمت‌های قبلی ما تعدادی از روش‌های نورپردازی خانه را متناسب با فضاهای مختلف معرفی کردیم. اما سوال اینجا است که بهترین روش نورپردازی خانه چیست؟ برای انتخاب بهترین روش باید نکاتی را در نظر داشته باشید که عبارتند از:

متراژ خانه

مهمترین مسئله در انتخاب انواع روش نورپردازی خانه، متراژ آن است؛ شما باید دقت کنید که نورپردازی به روشی انجام شود که فضای خانه را تنگ و خفه نشان ندهد. برای مثال استفاده از چراغ خطی آویز در خانه‌هایی با متراژ کم باعث می‌شود که فضای زیادی اشغال شده و شکل ظاهری دکوراسیون چندان جذاب نباشد. اما این چراغ‌ها در سقف یک اتاق ناهار خوری بزرگ، می‌توانند جلوه ای بسیار لوکس را ایجاد کنند.

میزان نور طبیعی خانه

در صورتی که خانه شما در طول روز نور طبیعی داشته باشد، نورپردازی آن ساده‌تر است؛ زیرا نیاز به استفاده از منابع نوری متعدد نیست و می‌توانید با تعداد کمتری لامپ، روشنایی دلخواه را در شب ایجاد کنید. تنها کافی است به این موضوع دقت کنید که رنگ نور لامپ‌ها تا حد امکان به نور طبیعی نزدیک باشد تا مشکلی برای دید شما به وجود نیاید.

ارتفاع سقف

بر اساس نظر متخصصان، بهترین روش نورپردازی خانه، نورپردازی از سقف است؛ به عبارت بهتر نمی‌توان از طریق نصب چراغ بر روی دیوارها یا زمین، نور مناسب را برای فضای خانه تامین کرد.

به همین دلیل شما باید در زمان انتخاب محصولات روشنایی، ارتفاع سقف را در نظر بگیرید و به این موضوع دقت کنید که روشنایی اصلی را از این طریق تامین نمایید. برای سقف‌های بلند، استفاده از چراغ خطی آویز توصیه می‌شود؛ اما در سقف‌های کناف شده یا کوتاه، چراغ خطی توکار گزینه بهتری است.

بهترین محصولات روشنایی برای نورپردازی خانه را از کجا بخریم؟

اگر محصولات روشنایی شما کیفیت کافی را نداشته باشند، حتی با استفاده از بهترین روش نورپردازی خانه هم نمی‌توانید روشنایی دلخواه خود را به وجود آورید. به همین دلیل توصیه می‌شود که از محصولات روشنایی ال ای دی استفاده کنید که شدت نور خوبی داشته و طول عمر بسیار بالایی دارند.

همچنین باید این محصولات را از فروشگاهی تهیه کنید که قیمت مناسبی را به شما ارائه می‌دهد و امکان خرید محصولات از برند‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کند.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید