فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

نصب لوستر مازندران

برای نصب لوستر مازندران نیاز به تکنسین حرفه‌ای و توانمندی است که این پروسه را بدون هیچ مشکلی انجام دهند. در اکثر ساختمان‌ها استفاده از لوستر در تنوع زیاد بسیار رواج دارد. چه بسا اینکه در بسیاری از مکان‌ها از لوسترهای بسیار بزرگ استفاده می‌کنند. در واقع به کارگیری لوستر یک المان مهم برای زینت دادن یا زیبایی بخشی یک فضا است.

لوستر نیز با توجه به حجم و وزن خود از تعداد لامپ‌های متعددی تشکیل می‌شود. اما همین حجم و وزن تعیین کننده تعداد گیره‌هایی هستند که لوستر را روی سقف نگه می‌دارد. برای آشنایی بیشتر با چگونگی نصب لوستر با ما همراه باشید.

اهمیت نصب لوستر مازندران

اهمیت نورپردازی مدرن باعث اهمیت استفاده از لوستر و تاثیر آن روی زیبایی دکوراسیون می‌شود. لوسترها به عنوان محصولات روشنایی خاصی برای زیبایی دکوراسیون و در نتیجه روشنایی مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند. قطعاً شما بهترین و شیک‌ترین لوستر را دوست دارید انتخاب کنید؛ اما طریقه نصب لوستر نیز اهمیت دارد.

تکنسین توانمند و ماهر نصب لوستر مازندران اطلاعاتی در رابطه با چگونگی نصب این محصولات روشنایی ارائه می‌دهد. اما قبل از آن شما باید لوازم مورد نیاز برای نصب لوستر را فراهم کنید که شامل:

دریل به منظور سوراخ کردن سقف برای قرار دادن گیره‌های نگهدارنده لوستر

فازمتر به منظور بررسی جریان الکتریکی در سیم‌ها

انبر دست و سیم چین به منظور سیم کشی بره‌گیری از انرژی الکتریکی برای لوستر

پیچ و رول پلاک مخصوص برای نصب لوستر به قسمت سقف

بیشتر بخوانید: نمانور در مازندران

چگونگی نصب لوستر

تقاضای مشاوره برای نصب لوستر مازندران باعث شده تا کارشناسان مقاله‌ای را در رابطه با چگونگی نصب این محصول روشنایی تهیه کنند. البته برای نصب به کارگیری از تخصص و توانایی کارشناسان خبره اهمیت بسیار زیادی دارد. شما افرادی که هیچ تخصصی در حوزه برقکاری ندارید، هرگز نمی‌توانید اقدام به نصب لوستر کنید.

ابتدا باید فیوز برق را برای ایمنی بیشتر قطع کنید. اگر جعبه فیوز جداگانه‌ای دارید تنها برق همان قسمت را باید قطع شود؛ در غیر این صورت حتماً باید فیوز واحد را قطع نمایید.

قسمتی که باید لوستر در آن مکان نصب شود، باید هیچ محصول روشنایی دیگری در آن محل نباشد. در واقع شما مکانی را انتخاب می‌کنید که هیچ چراغ آویزی قبلاً در آنجا نصب نکرده‌اند.

طول زنجیر لوستر را اندازه بگیرید و این اندازه معمولاً به دلخواه است. از آنجایی که بسیاری از لوسترها دارای زنجیره‌های بلندی هستند، می‌توانید کمی از این ابعاد را کوتاه کنید.

سیم برق که معمولاً از وسط زنجیر عبور داده شده را از میان زنجیرها هدایت کنید.

نوبت به مرحله نصب قلاب لوستر یا رول پولت به سقف است. چنانچه سقف شما جزو سقف‌های نوع ساده می‌باشد، می‌توانید با کمک دریل یک سوراخی برای قرار دادن رول پلاک در آن ایجاد کنید. این رولپلاک‌ها به منظور نگهداری لوستر هستند که باید مقاومت بالایی داشته باشند.

چند گام مهم نصب لوستر

قسمت نصب برق لوستر جزو حساس‌ترین مراحلی است که اتصال سیم‌ها باید با دقت بالایی صورت بگیرد. در این مرحله از ترمینال برق کمک می‌گیرید و سیم‌های نول را به هم و سیم فاز را نیز به یکدیگر اتصال می‌دهید.

توجه داشته باشید که را برای جلوگیری از بی‌نظمی می‌توانید از یک قطعه زنبقی برای پوشش سیم‌های برق استفاده کنید. سیم‌های اضافی برق را نیز می‌توانید کوتاه یا از بین ببرید.

اکنون نوبت آن است تا لامپ‌های مناسب لوستر را وصل کنید. پس از اتمام این مرحله باید فیوز مجدداً روشن شود. چنانچه تمامی مراحل نصب لوستر به درستی انجام شده باشد، با زدن کلید لامپ‌های لوستر نیز روشن خواهند شد.

نکات مهم در رابطه با نصب لوستر

نصب لوستر مازندران حتماً باید تحت نظر تکنسین متخصص انجام شود. در غیر این صورت امکان روشن نشدن لوستر و یا حتی خطر اتصال کوتاه جرقه و در نهایت آتش سوزی وجود دارد. اما بهتر است چند نکته کلیدی و اصولی را به خاطر بسپارید.

استفاده از ابزار ایمنی کار نظیر دستکش‌های مناسب، فازمتر، انبر دست روکش‌دار و غیر الزامی است.

هرگز برای نصب لوستر تنها به خاموش بودن کلید اکتفا نکنید؛ بلکه بهتر است برای ایمنی بیشتر فیوز نیز قطع باشد.

وزن لوستر را مورد بررسی قرار دهید و ببینید این وزن متناسب با نوع سقف است. در واقع این سقف مورد نظر توانایی نگهداری لوستر شما را در صورت سنگین وزن بودن دارد؟ معمولا برای لوسترهایی با وزن ۳ کیلوگرم از رول پلاک‌های پروانه‌ای استفاده می‌شود. در مدل‌های بیش از ۷ کیلوگرم وزن میر طبق روش میلگرد باید آنها را نصب کرد.

نتیجه

لوسترها مهم‌ترین محصولات روشنایی هستند که از نظر طرح، جنس، رنگ، مدل، ابعاد، وزن و برند تنوع زیادی دارند. همان گونه که سطح کیفیت و انتخاب یک مدل مناسب از لوستر مهم است؛ چگونگی نصب لوستر نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. لوستر یک لامپ ساده نیست که بتوان به راحتی آن را نصب کرد.‌ برای نصب این لوسترها نیاز به تکنسین توانمند و متخصص در این حوزه است.

از این رو شما افرادی که در مازندران هستید، می‌توانید برای نصب لوستر مازندران از کارشناسان معتبر این مجموعه کمک بگیرید. برای خرید و یا مشاوره در رابطه با محصولات روشنایی کارشناسان مجموعه برقیجات پاسخگوی نیاز شما عزیزان هستند.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید