فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

علت روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید چیست؟

علت روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید چیست؟ قطعاً که لامپ به عنوان مهم‌ترین محصول صنعت روشنایی محسوب می‌شود. اما تصور کنید که در یک اتاق به لامپ احتیاجی ندارید و می‌خواهید آن را خاموش کنید اما پس از زدن دکمه قطع اما لامپ خاموش نمی‌شود. به راستی علت روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید چه چیزی می‌تواند باشد؟ آیا لامپ معیوب است یا سیستم سیم کشی ساختمان دچار مشکل شده است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

علت روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید

لامپ به عنوان یک محصول روشنایی با تنوع زیادی تولید می‌شود. درواقع به تناسب شرایط مختلف لامپ‌ها نیز دارای انواع گوناگونی هستند که هر یک مشخصات متنوعی نیز دارند. همانگونه که هنگام خرید یک لامپ نکاتی در نظر گرفته می‌شود.

برای نگهداری از آن نیز باید تابع نکات مهمی باشیم؛ چرا که تحت تاثیر بسیاری از شرایط یا سهل انگاری ممکن است لامپ آسیب ببیند. روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید یکی از مشکلات بسیار رایجی است که قطعاً بسیاری از شما به دنبال راه حل برطرف کردن آن هستید. اما علت روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید چیست؟

سیم کشی اشتباه

سیم کشی اشتباه اولین و مهم‌ترین علت روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید است. همانگونه که مستحضرید، سیم کشی یک ساختمان و تمامی پروژه‌ها بایستی زیر نظر متخصصین حرفه‌ای انجام شود. چنانچه افراد نابلد سیم کشی ساختمان را انجام دهند با چنین مشکلاتی مواجه خواهیم بود. اگر سیم نول به طور مستقیم به لامپ وصل نشود و در همین حین سیم فاز در مسیر کلید نباشد چنین مشکلاتی به وجود می‌آید.

خرابی دیمر

خرابی دیمر نیز از جمله مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار روی این مشکل است. لامپ‌هایی نظیر لامپ ال ای دی با کمک درایور، برق ورودی را به جریان مناسب لامپ تبدیل می‌کنند. چنانچه درایور خراب شود یا عمر مفید آن به پایان برسد، لامپ خاموش نمی‌شود.

کیفیت لامپ

یکی از نکات مهم خرید، توجه به کیفیت لامپ است. چنانچه لامپ خریداری شده کیفیت مطلوبی نداشته باشد، چنین مشکلاتی را خواهیم دید.

خرابی کلید

خرابی کلید از رایج‌ترین مشکلاتی است که می‌توان به آن اشاره کرد. چنانچه کلید خاموش و روشن خراب شده باشد، ممکن است عملیات خاموش کردن لامپ انجام نشود. ممکن است اتصال کلید به سیم مورد نظر تحت تاثیر عواملی قطع شده یا سوخته باشد. حتی استفاده از کلیدهای فرسوده نیز می‌تواند باعث روشن ماندن چراغ شود.

اجزای لامپ که در روشن ماندن لامپ موثر هستند

ساختار لامپ متشکل از قطعات بسیار مختلفی است که این منبع نوری مصنوعی را تشکیل می‌دهند. لامپ اگرچه در مدل‌های مختلفی وجود دارد، اما تمامی مدل‌ها دارای ساختار نسبتاً ساده‌ای هستند.‌ هر یک از مدل‌های مختلف لامپ می‌تواند با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و نوع کاربرد، برخی قطعات و یا تجهیزات متفاوت‌تری نیز داشته باشد. اما تمامی لامپ‌ها از سه قسمت مهم تشکیل می‌شوند که شامل:

  • حباب به عنوان مهم‌ترین بخش لامپ است. معمولاً حباب‌ها از جنس‌های شیشه‌ای یا پلاستیک نسوز هستند که قابلیت انتقال و پراکنده کردن نور تولید شده را نیز خواهند داشت.
  • پایه قسمت مهم دیگر لامپ است که معمولاً از جنس فلزی خواهد بود. این بخش برای انتقال انرژی الکتریکی به داخل مدار لامپ در نظر گرفته شده است. پایه همان سرپیچ لامپ می‌باشد که تمامی انواع لامپ‌ها آن را دارند. در واقع مدار الکتریکی داخل لامپ، انرژی مورد نیاز خود را از طریق دو اتصال فلزی انتهای پایه دریافت خواهند نمود.
  • رشته به عنوان قسمت مهم دیگر لامپ محسوب می‌شود. رشته‌ها همان فلز‌هایی هستند که در وسط لامپ قرار گرفته‌اند. این رشته‌ها از جنس مس تنگستن انتخاب می‌شوند که ساختار دوار شکلی دارند. قطعاً در داخل لامپ‌های رشته‌ای این رشته‌های فلزی مارپیچی شکل را دیده‌اید که دلیل مارپیچی بودن آن به سبب درخشش و نورردهی بیشتر لامپ‌ها خواهد بود.

راه‌های پیشگیری از خرابی لامپ

روشنایی به عنوان اصلی‌ترین نیاز ما محسوب می‌شود. تصور کنید به هنگام شب بدون هیچ روشنایی ممصنوعی، می‌خواهید به فعالیت‌های خود بپردازید، آیا ممکن است؟ قطعاً که تمامی محصولات روشنایی به ویژه لامپ‌ها دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. همانگونه که هنگام خرید، سعی می‌کنیم بهترین لامپ با کیفیت را با طول عمر بالا بخریم، بایستی هنگام نصب و نگهداری از لامپ‌ها نیز نکاتی در نظر گرفته شوند. چند راهکار مفید برای پیشگیری از خرابی لامپ‌ها وجود دارد که برخی از آنها شامل:

  • اولین نکته توجه به سطح کیفیت لامپ است. هنگام خرید شما باید حتماً به برند لامپ توجه داشته باشید. هم اکنون تولید کننده‌های بسیار متعددی در این زمینه فعالیت می‌کنند. اما نمی‌توان گفت تمامی این شرکت‌های تولید کننده لامپ‌هایی با کیفیت فوق العاده عالی روانه بازار خواهند نمود. همچنین به علامت استاندارد و مشاهده شماره ثبت UL نیز توجه داشته باشید؛ چرا که در این صورت مطمئن هستید که لامپ‌های شما دارای کیفیت‌ مطلوبی است.
  • سیم کشی صحیح و استاندارد از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کرد. سیم کشی باید به صورت اصولی و با رعایت استانداردها انجام شود، چنانچه خطایی در سیستم سیم کشی وجود داشته باشد، هرچند خطای جزئی؛ قطعاً مشکلاتی نظیر روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید را مشاهده می‌کنیم.
  • لامپ‌ها برای شرایط خاصی طراحی شده‌اند، هرگز آنها را در شرایط آب و هوایی نامناسب قرار ندهید. چنانچه لامپ در دمای بسیار بالا یا تحت تاثیر شرایطی با لرزش زیاد قرار بگیرد، ممکن است آسیب ببیند.
  • از نوسانات ولتاژ جلوگیری کنید. می‌توانید با استفاده از یک محافظ برق مانع از خرابی سیستم روشنایی خانه یا محل کار خود شوید.
  • برای مکان‌هایی با رطوبت بالا نظیر سرویس بهداشتی، استخر، سونا و غیره حتماً از لامپ‌های ضد آب استفاده کنید. به کارگیری لامپ‌های معمولی برای چنین محیط‌هایی اصلاً توصیه نمی‌شود.

نتیجه

شایع‌ترین مشکل در صنعت روشنایی و برای لامپ‌ها روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید است. تحت تاثیر شرایط بسیار زیادی لامپ، سیم کشی و یا حتی کلید قطع و وصل می‌تواند آسیب دیده باشد. پس علت روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. در یک مدار شرایط بسیار زیادی روی عملکرد لامپ تاثیرات منفی خواهند گذاشت. اما اگر شما چند نکته مهم را به خاطر داشته باشید، هرگز با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید شد. همچنین در صورت آشنایی با عوامل تاثیر، می‌توانید مشکلات این چنینی را برطرف کنید. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان مجموعه برق ایجاد تماس بگیرید.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید