فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

علت روشن شدن چراغ قرمز کولر گازی

کولر گازی به عنوان یکی از دستگاه‌های تهویه محسوب می‌شود که توسط سیکل تبرید تراکمی گرمای اتاق را گرفته و آن را به خارج دفع می‌کند. همه ما با اهمیت کاربرد کولر گازی آشنایی داریم که وظیفه تهویه هوا به عهده آن است. کولرهای گازی در مدل‌های یک تیکه و دوتیکه با برند و در انواع مختلفی طراحی شده‌اند. اما کولرهای گازی نیز تحت تاثیر شرایط مختلفی آسیب می‌بیند. روی کولر گازی چراغ‌هایی وجود دارد که می‌تواند نشان از خرابی برخی از قسمت‌ها باشد. گاهی چراغ قرمز کولر گازی روشن می‌ماند اما؛ علت روشن شدن چراغ کولر گازی چیست؟ با ما همراه شوید.

دلایل مهم روشن شدن چراغ قرمز کولر گازی

استفاده از کولر گازی امروزه در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری رایج است. در واقع کولرهای گازی در مدل‌های مختلف و با ظرفیت‌های متنوع سال‌هاست که به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند. همین کولرهای گازی نیز ممکن است تحت تاثیر شرایط نامناسبی قسمت‌های مختلف آنها آسیب ببیند. این خرابی کولر گازی را می‌توان از طریق روشن ماندن چراغ‌های آنها مطلع شد. به عنوان مثال، روشن شدن چراغ قرمز کولر گازی یکی از علائم خرابی برخی از قسمت‌های مختلف آن است. قطعاً شما هم به دنبال علت روشن شدن چراغ قرمز کولر گازی هستید.

آسیب دیدگی سیم برق

یکی از رایج‌ترین مشکلات در انواع کولر گازی آسیب دیدگی سیستم سیم کشی آن است. قطعاً که نصب کولر گازی بایستی توسط تکنسین مجرب انجام شود، چرا که سیم کشی کولر گازی اهمیت بسیار زیادی دارد. این سیم کشی معیوب می‌تواند از مهمترین دلایل روشن شدن چراغ قرمز باشد. گاهی نیز تحت تاثیر شرایط مختلفی ممکن است سیم برق آسیب ببیند. چنانچه شما مطمئن شدید که روشن علت روشن شدن چراغ قرمز کولر گازی به دلیل معیوب بودن سیم کشی آن است، باید سریعاً سیم برق را تعویض و سیم‌های جدید را جایگزین آن کنیم. توجه داشته باشید که این سیم کشی بایستی حتماً تحت نظر افراد حرفه‌ای انجام شود تا معیوب بودن سیم کشی نیز عامل دیگر خرابی کولر گازی نباشد.

نشتی در کولر گازی

مهمترین علت روشن شدن چراغ قرمز کولر گازی وجود نشتی در آن است. آب از کولر گازی چکه می‌کند و در چنین حالتی شما باید سریعاً دستگاه را خاموش کنید. چنانچه سیستم نیز نشتی داشته باشد، چراغ قرمز آن روشن می‌شود. توجه داشته باشید که این نشتی در کولر گازی تحت تاثیر شرایط بسیار مختلف نظیر سیستم گردش نامناسب آب است. حتی گاهی نیز لوله آسیب دیدگی دارد. توجه داشته باشید که عایق کاری کولر گازی بایستی به درستی انجام شود؛ چنانچه عایق کاری کولر گازی نامناسب است پس قطعاً نشتی در آن مشاهده خواهد شد. برای برطرف کردن چنین مشکلاتی حتماً باید از تکنسین حرفه‌ای و کاربلد کمک بگیرید.

کثیف شدن فیلترها

از مهمترین عوامل خرابی کولر گازی کثیف شدن فیلتر آن است. همانگونه که مستحضرید، در تمامی سیستم‌های تهویه مطبوع از فیلترهای مختلفی برای تصفیه هوا استفاده می‌شود. این فیلترها در بسیاری از مواقع کثیف می‌شوند و کثیفی فیلترها را نیز باید جدی بگیرید. البته که در هر صورت فیلترها کثیف خواهند شد اما در مناطقی با آب و هوای آلوده‌تر، امکان خرابی فیلترها بیشتر و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. چنانچه فیلتر کثیف شده باشد هنگام کار کردن کولر گازی بوی ناخوشایندی به مشام می‌رسد و قطعاً این خرابی فیلتر می‌تواند به موتور نیز آسیب جدی وارد کند. برای برطرف کردن کثیفی فیلترها نیازی به تخصص نیست. خود می‌توانید به تنهایی و به راحتی با استفاده از اسپری‌های پاک کننده مخصوص فیلترها را تمیز کنید.

تمام شدن باتری ریموت کنترل

اصلی‌ترین علت روشن شدن چراغ قرمز کولر گازی اتمام باتری ریموت کنترل است. چنانچه باتری ریموت کنترل کولر گازی شما رو به اتمام است، شاهد روشن شدن چراغ قرمز کولر گازی خواهید بود. در چنین مواقعی نیز می‌توانید خود به تنهایی این مشکل را برطرف کنید. با تعویض باتری‌های کهنه مشکل روشن بودن چراغ قرمز کولر گازی برطرف می‌شود.

خرابی ترموستات

از مهمترین قسمت‌های کولر گازی برای عملکرد بهتر می‌توان به ترموستات‌ها اشاره کرد. در واقع برای حفظ دمای یک سامانه طی یک محدوده مشخص از ترموستات استفاده می‌کنند. وظیفه کنترل شارش انرژی گرمایی داخل یا بیرون سامانه را ترموستات به عهده دارد. البته ترموستات‌ها نیز برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در انواع مختلفی طراحی شده‌اند. معمولاً در سیستم‌های سرمایشی گرمایشی از ترموستات‌های دیجیتال استفاده می‌کنند که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دما را در یک محدوده استاندارد حفظ خواهند نمود. چنانچه ترموستات کولر گازی آسیب دیده باشد و عملکرد صحیحی از خود نشان ندهد، چراغ قرمز کولر گازی چشمک می‌زند. در چنین مواقعی با کمک از تعمیرکاران حرفه‌ای می‌توانید مشکل ترموستات کولر گازی را برطرف یا آن را تعویض کنید.

اتصال برق

از بدترین حالات خرابی کولر گازی مشکل اتصال برق است. قطعاً که این اتصال برق نیز به سبب سیم کشی نامعیوب یا خرابی سیستم سیم کشی یا جریانات مختلف است. توجه داشته باشید که مشکل اتصال برق مسئله بسیار کوچک و غیر قابل اهمیت نیست که بخواهیم آن را نادیده بگیریم. حتی برای برطرف کردن این مشکل اتصالی نیز نمی‌توانیم بدون داشتن تخصص جهت تعمیر آن اقدامات لازمه را انجام دهیم. پس برای برطرف کردن اتصال برق در کولر گازی نیز باید حتماً از تعمیرکاران کولر گازی کمک بگیرید.

نتیجه

با رسیدن فصل گرما قطعاً بسیاری از ما از کولرهای گازی برای خنک نگه داشتن محیط خانه خود استفاده می‌کنیم. چنانچه در این دستگاه مشکلی به وجود بیاید از طریق روشن شدن چراغ کولر گازی می‌توانیم به مشکلات مورد نظر پی ببریم. گاهی چراغ قرمز کولر گازی روشن می‌شود و قطعاً ما باید به دنبال علت روشن شدن چراغ قرمز کولر گازی باشیم. این چراغ قرمز تحت تاثیر شرایط بسیار زیادی روشن می‌شود که مهم‌ترین آن آسیب دیدگی سیم‌ها و وجود نشتی در کولر گازی است. حتی مشکل اتصال برق نیز می‌تواند باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی شود.

چنانچه مشکل یا خرابی به وجود آمده را تشخیص دادید، بایستی سریعاً جهت برطرف کردن مشکل اقدامات لازمه را انجام دهید. اما بی‌شک شما تخصص کافی در زمینه تعمیر کولر گازی ندارید و ممکن است گاهی حتی باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگتری نیز شوید. پس بهتر نیست که پروسه تعمیر کولر گازی را به افراد توانمند و ماهر بسپارید؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید