فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

روشن ماندن چراغ پنل آیفون تصویری

آیفون تصویری به عنوان یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین سیستم‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده در ساختمان‌های مختلف است. این دربازکن‌های صوتی امروزه به صورت پیشرفته و حرفه‌ای با قابلیت‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند. برای راحتی برقراری ارتباط باز و بسته کردن درب و امنیت بیشتر، آیفون‌های تصویری مورد توجه قرار گرفته‌اند. این آیفون‌ها دارای انواع مختلف هستند و هر یک از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شوند. گاهی ممکن است برخی از قسمت‌های آیفون‌ها آسیب ببیند. چنانچه برخی از قطعات آیفون آسیب دیده باشد، چراغ آن روشن باقی خواهد ماند. اما علت روشن ماندن چراغ پنل آیفون تصویری چیست؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل‌تری کسب کنید.

علت روشن ماندن چراغ پنل آیفون تصویری

آیفون‌های تصویری به عنوان مهم‌ترین محصولات کاربردی، برای امنیت ساختمان در برندهای مختلفی عرضه می‌شوند. برندهای معتبر همگام با تکنولوژی روز و همچنین تعغیرات بسیار زیادی که در سبک زندگی ما به وجود می‌آید، محصولات خود را با تکنولوژی و آپشن‌های جدیدتر و منحصر به فرد‌تر روانه بازار می‌کنند.

 البته با توجه به متفاوت بودن سلیقه مشتریان نیز مدل‌های مختلف آیفون تصویری نیز با یکدیگر تفاوت دارد. معمولا آیفون‌های تصویری در برند، ابعاد، مدل و با امکانات و قابلیت‌های متنوعی هم اکنون در بازار خرید و فروش می‌شوند. قطعاً همه ما هنگام خرید آیفون تصویری نکات بسیار زیادی را در نظر می‌گیریم تا بهترین آیفون مورد نیاز خود را با کیفیت بالا و قیمت ارزان بخریم.

اما هنگام نصب و استفاده از آیفون نیز باید نکاتی در نظر گرفته شود تا آیفون دچار خرابی نشود. به عنوان مثال، یکی از رایج‌ترین خرابی‌های آیفون، روشن ماندن چراغ پنل آیفون تصویری است. قطعاً شما هم می‌خواهید بدانید علت روشن ماندن چراغ پنل آیفون تصویری چیست؟

آسیب دیدن برد اصلی

برد به عنوان مهم‌ترین قطعه مانیتور محسوب می‌شود. در واقع پایه و نگهدارنده در بسیاری از وسایل الکترونیکی نظیر مانیتور همین برد الکترونیکی است که به عنوان یک پشتیبان فیزیکی عمل می‌کند. برد را به عنوان بستر سیم کشی و اتصال قطعات بر روی سوکت به کار می‌برم. بردهای الکترونیکی نیز خود در مدل‌های تک لایه، دو لایه، چند لایه، الکترونیکی سخت، انعطاف پذیر، منعطف سخت و غیره در بازار هستند. چنانچه برد آسیب دیده باشد، قطعاً چراغ آیفون تصویری کاملاً روشن می‌ماند.

 اما برای خرابی برد نیز عوامل بسیار زیادی تاثیرگذار هستند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باعث آسیب دیدن برد الکترونیکی آیفون تصویری می‌شود، نوسانات برق ساختمان است. به همین منظور همیشه توصیه می‌شود تا از یک محافظ برق یا ولتاژ مناسب برای محافظت از تجهیزات الکتریکی استفاده کنید.

 خراب بودن رله در بازکن و یا به کارگیری بردهایی با جنس نامرغوب نیز می‌تواند از عوامل تاثیرگذار روی خرابی زودرس برد الکترونیکی باشد.

تا جایی که امکان دارد از قرار دادن آیفون تصویری در مکان‌های گرم کاملاً خودداری کنید و سری شدن دستگاه با نصب اشتباه نیز جلوگیری شود. این برد نیروی لازمه برای کارکرد آیفون تصویری را فراهم می‌کند. ولتاژ ورودی آن ۲۲۰ ولت از نوع برق شهری می‌باشد اما ولتاژ خروجی آن ۱۴ تا ۱۶ ولت از نوع دی سی است.

توجه داشته باشید که بردهای تغذیه سوئیچینگ و بردهای تغذیه خطی به عنوان کاربردی‌ترین بردها برای آیفون‌های تصویری هستند که مصرف بسیار بهینه‌ای دارند. چنانچه ولتاژ برد تغذیه آیفون شما بالا یا پایین است، آی سی سوئیچینگ را تعویض کنید. حتی اگر ولتاژ برد نوسان دارد، آی سی اپتوکوپلر باید تعویض شود. از طریق روش‌های تست سرد نیز می‌توانید خرابی برد آیفون تصویری را نیز تشخیص دهید. پس مهمترین علت روشن ماندن چراغ پنل آیفون تصویری برد آن است.

خرابی تایمینگ آیفون تصویری

یکی از رایج‌ترین مشکلات در آیفون‌های تصویری روشن ماندن چراغ آیفون تصویری است. قطعاً که یافتن علت روشن ماندن چراغ پنل آیفون تصویری برای شما نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این سیستم تایمینگ آی سی و خازن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. در تمامی مدل‌های مختلف آیفون تصویری برای خاموش و روشن شدن تصویر از دو روش استفاده می‌شود.

 به کارگیری آی سی و خازن‌ها برای نگه داشتن ترانزیستور با کدهای مخصوصی انجام می‌شود. در واقع آی سی برای تایم تصویر در آیفون‌ها به کار می‌گیرد و چنانچه چراغ پنل آیفون تصویری یکسره شده و دائماً روشن می‌ماند، ممکن است آی سی در برد آیفون تصویری دچار خرابی شده باشد.

برد باعث روشن ماندن تصویر می‌شود و تا زمان شارژ داشتن خازن تصویر روشن باقی می‌ماند. پس خرابی خازن و آی سی‌ها که شامل قطعات آپشن تایمینگ آیفون می‌شود، مهم‌ترین عامل دیگر روشن ماندن چراغ پنل آیفون تصویری هستند. حتی خرابی خازن صافی که در قسمت خروجی قرار گرفته به دلیل نوسانات ولتاژ می‌تواند باعث عملکرد منفی مانیتور شود.

خرابی دکمه روی مانیتور

یکسره شدن دکمه روی مانیتور از دیگر دلایل خرابی آن محسوب می‌شود. تمامی مانیتورها مجهز به یک دکمه هستند. چنانچه کیبورد یا برد دکمه‌ها نیز خراب شده باشد، صفحه چراغ پنل به صورت کامل روشن خواهد ماند. معمولاً در کیبورد دکمه کمتر می‌سوزد و گاهی تنها شاسی آن ممکن است خراب شود. شما می‌توانید برای تست این کیبورد از یک مولتی متر استفاده کنید و در صورت خرابی آن تنها کافیست تا دکمه روی مانیتور را تعویض نمایید.

نتیجه

آیفون تصویری به عنوان یکی از وسایل الکترونیکی منحصر به فردی است که برای برقراری ارتباط تصویری و ایمنی بیشتر از آن استفاده می‌کنند. مانیتورها نیز همانند دیگر دستگاه‌های الکترونیکی ممکن است آسیب ببیند.

با عیب یابی و تعمیر می‌توان مشکل مورد نظر را برطرف کرد. یکی از مشکلات رایج در آیفون‌های تصویری روشن ماندن چراغ پنل آنها است. علت روشن ماندن چراغ پنل آیفون تصویری تحت تاثیر شرایط بسیار زیادی قرار دارد که یکی از مهم‌ترین آنها خرابی برد و سیستم تایمینگ آیفون تصویری می‌باشد.

 چنانچه مشکل مورد نظر را یافتید، می‌توانید جهت تعمیر آن با کمترین هزینه با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. در مجموعه برقیجات تنوعی از انواع قطعات مختلف آیفون تصویری با مقرون به صرفه‌ترین قیمت توزیع می‌شود.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید