فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

سیم کشی ساختمان در مازندران

سیم کشی ساختمان در مازندران

سیم کشی ساختمان در مازندران توسط تکنسین ماهر انجام می‌شود. سیم کشی برق ساختمان به عنوان مهم‌ترین مراحل آن برای بهره‌مندی از انرژی الکتریکی است. در واقع سیم کشی و برقکار در مازندران برای نصب سیم برق و تمامی تجهیزات وابسته به آن نظیر پریز و کلید، تابلو توزیع، محصولات روشنایی و غیره خواهد بود. سیم کشی باید گام به گام و با رعایت الزامات و استانداردها باشد تا بعدها مشکلات جدی به وجود نیاید. برای آشنایی با بهترین شرکت‌های تخصصی در این حوزه و همچنین گام‌های مهم سیم کشی با ما همراه باشید.

مراحل سیم کشی ساختمان در مازندران

به تمامی فرآیندهایی که برای نصب سیم و کابل برق عمده تجهیزات آن برای بهره‌مندی از انرژی الکتریکی در ساختمان انجام می‌شود، سیم کشی ساختمان می‌گویند. برای حفظ سلامتی جان افراد در برابر برق گرفتگی و همچنین تجهیزات الکتریکی رعایت استانداردها در نصب سیم کشی اهمیت بسیار زیادی دارد.

سیم کشی ساختمان در مازندران و در تمامی شهرها بایستی با رعایت اصول و قوانین مربوط به این حوزه انجام شود. البته این سیم کشی نیز با توجه به نوع کاربرد ساختمان در دو نوع روکار و توکار صورت می‌گیرد.

نقشه کشی برق ساختمان مهم‌ترین گام است تا بتوان بر اساس نقشه‌ای دقیق اصول و اصول صحیح سیم کشی را انجام داد. طراحی نقشه نیز باید توسط تکنسین یا مهندس برق با رعایت استانداردهای ایمنی انجام شود.

خط تراز را باید پس از طراحی نقشه مشخص کرد. هدف تراز کردن به منظور مشخص کردن جعبه تقسیم، جعبه فیوز، کلید و پریز و غیره است.

اقدام به کنده کاری جای کلید و پریزها و قوطی‌ها می‌کنید. برای کنده کاری نیز برخلاف گذشته امروزه از دستگاه‌های شیارزن استفاده می‌شود.

مرحله قوطی‌گذاری را فراموش نکنید. در این مرحله ارتفاع عمودی و افقی خط تراز کلید و پریز را باید تنظیم نمایید. اهمیت این تراز بدین سبب است تا تا قوطی‌ها به درستی در محل خود قرار بگیرند.

نوبت به مرحله لوله گذاری می‌رسد که این گام برای حفاظت از سیم و کابل‌های سیم کشی استفاده می‌شود. لوله‌های برق نیز با تنوع بسیار زیادی تولید شده‌اند که پی‌وی‌سی، فلزی، پلاستیکی و گالوانیزه نمونه‌ای از آنها است.

اکنون باید از داخل لوله‌ها توسط فنر سیم‌ها را عبور دهید. هر یک از انواع سیم‌های مربوط به هر سیستم باید به صورت جداگانه از داخل لوله‌ها رد شود.

مرحله پایانی همان مرحله سربندی است که سیم و کابل‌ها در جعبه فیوز تقسیم می‌شوند. در واقع هر یک از سیم و کابل‌ها را با کلید و پریزهای مربوطه ارتباط می‌دهند. توجه کنید که سیم کشی ساختمان در مازندران و در هر منطقه‌ای باید با رعایت تمامی این پارامترها باشد.

بیشتر بخوانید:

سیم کشی ساختمان در مازندران

سیم کشی ساختمان در مازندران

نکات مهم برای سیم کشی استاندارد ساختمان

در سیم کشی ساختمان برای تمامی کاربردها و با هر روشی باید استانداردها را در نظر گرفت. در مرحله سیم کشی تنها از سیم یا کابل استفاده نمی‌شود. بلکه از دیگر تجهیزاتی نظیر کلید پریز، خرطومی، زانویی، خم‌ها، گلندها، داکت، کنتور و غیره نیز باید استفاده کرد. در سیم کشی رعایت نکات مهم باعث می‌شود تا ایمنی در سازه ساختمان برقرار شود.

سیم و کابل‌های مورد استفاده برای سیم کشی باید از نوع تک مفتولی با عایق بسیار مناسبی باشند.

در پروسه نصب لوله‌هایی نظیر خرطومی باید آنها را پر کنید تا سیم و کابل پس از تکمیل فرآیند لوله کشی به راحتی از داخل آنها عبور نماید.

هرگز در فرآیند سیم کشی، سیم‌ها را به دور یکدیگر نپیچانید.

امروزه استفاده از نوار چسب الکتریکی برای عایق‌بندی محل اتصال کاملاً ممنوع است.

اگر در محلی نیاز به استفاده از بست است، برای لوله‌های روکار باید از دو نوع پیچه استفاده کنید. در واقع به کارگیری دو نوع پیچه باعث می‌شود تا لوله از دیوار یا سقف حداقل ۶ میلی‌متر فاصله بگیرد.

هرگز برای بریدن لوله از لوله بر استفاده نکنید؛ چرا که لوله‌ها را باید با اره یا اجسام لب تیز ببرید.

در سیم کشی بین دو جعبه تقسیم هرگز نباید بیشتر از ۴ خم ۹۰ درجه استفاده کنید.

اتصالات و انشعابات را با کمک ترمینال‌های پیچی تکمیل کنید.

نسبت قطر داخلی لوله با توجه به قطر کابل چند رشته‌ای حداقل برابر یک به سه باشد.

نتیجه

سیم کشی ساختمان در مازندران یکی از شرکت‌های شناخته شده در این منطقه است. این مجموعه از تکنسین‌های بسیار توانمند و ماهری تشکیل می‌شود که صفر تا صد پروسه سیم کشی را برای شما انجام می‌دهند. برای سیم کشی و بهره‌مندی از انرژی الکتریکی در یک ساختمان باید از سیم و کابل و دیگر تجهیزات مربوط به این حوزه استفاده کرد.

 البته طراحی نقشه‌ای دقیق و مهندسی و بکارگیری تمامی گام‌های مهم نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم تا صفر تا صد پروسه سیم کشی ساختمان خود را به دست مهندسین توانمند این مجموعه بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه برقیجات در تماس باشید.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید