فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

نحوه هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان یکی از موضوعات مهم روز دنیا است که شما به وسیله آن می‌توانید تمام تجهیزات الکترونیکی را کنترل نمایید. به کمک این فناوری می‌توانید آن‌ها را هوشمند سازی کرده و با استفاده از ماژول‌های مختلف دستورات لازم را به آن‌ها ارائه دهید.

با توجه به این که در حال حاضر موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی یکی از موضوعات ضروری است. لذا نحوه هوشمند سازی ساختمان یکی از الزاماتی است که شما آن را به باید بدانید. شرکت انیپکو به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه نصب و راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند قادر است این موضوع را برای شما روشن کند.

اهمیت هوشمند سازی ساختمان

قبل از پرداختن به موضوع نحوه هوشمند سازی ساختمان بهتر است کمی در مورد اهمیت هوشمند سازی ساختمان صحبت کنیم تا شما بدانید که چرا موضوع هوشمند سازی ساختمان به یکی از موضوعات داغ روز دنیا تبدیل شده است و شرکت‌های زیادی در این زمینه تلاش می‌کنند.

  1. در هوشمند سازی ساختمان با کنترل تجهیزات مختلف می‌توانید به افزایش امنیت کودکان و رفاه خانواده کمک کنید.
  2. شما می‌توانید تجهیزات مختلف هوشمند سازی را به کمک وسایل مختلف مانند تبلت دیواری یا تلفن همراه مدیریت کنید.
  3. هوشمند سازی خانه به شما کمک می‌کند تا در صورتی که در خا نه حضور ندارید به کمک آن‌ها بتوانید زمان ورود و خروج کودکان خود را مشاهده کنید.
  4. در هوشمند سازی ساختمان میزان نور و روشنایی، طراحی نورپردازی، موسیقی، سرمایش و گرمایش و غیره را می‌توانید متناسب با هر اتاق و شرایط کاربری آن طراحی کنید.
  5. شما در روش هوشمند سازی ساختمان می‌توانید سناریوهای مختلفی را برای اتاق‌های خواب، کودک، پذیرایی، آشپزخانه و… غیره طراحی کنید.
  6. در هوشمند سازی ساختمان امکان کنترل پرده‌ها و کرکره‌ها به کمک مانیتور لمسی یا اپلیکیشن گوشی همراه وجود دارد.
  7. هوشمند سازی ساختمان به شما کمک می‌کند تا یک محیط زندگی کاملا لوکس و زیبایی با راحتی، آسایش و اطمینان خاطر داشته باشید.
  8. در هوشمند سازی ساختمان می‌توانید تجهیزات زیبا و متناسبی را با نما و دکوراسیون داخلی خانه خود خریداری و نصب نمایید.
  9. در هوشمند سازی ساختمان شما می‌توانید سناریوهایی را تعریف کنید که در آن چند کار را به صورت همزمان انجام می‌دهند.
  10. هوشمند سازی ساختمان می‌تواند ارزش ملک شما را چند برابر کند. به همین دلیل انجام این کار در هر حالتی به نفع شما است.

اصول کلی نحوه هوشمند سازی ساختمان

برای هوشمند سازی ساختمان به صورت کلی از دو روش مختلف بی‌سیم و باسیم استفاده می‌کنند. هر کدام از این اصول برای خود ویژگی‌ها و مزایایی دارد که آگاهی در مورد آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بتوانید برای هوشمند سازی ساختمان خود از آن‌ها استفاده کنید.

نحوه هوشمند سازی ساختمان

نحوه هوشمند سازی ساختمان

روش هوشمند سازی باسیم ساختمان

یکی از نحوه هوشمند سازی ساختمان روش باسیم است که در آن برای ایجاد شبکه یکپارچه در بین قسمت‌های مختلف ساختمان از سیم استفاده می‌کنند. برای این روش از پروتکل‌های KNX،Modebus و غیره استفاده می‌کنند. استفاده از روش سیم برای هوشمند سازی ساختمان‌های قدیمی و پیش‌ساخته مناسب نیست؛ زیرا در آن شما باید کنده‌کاری‌هایی را انجام دهید و به همین دلیل ممکن است به بافت اصلی ساختمان خسارت وارد کند؛ بنابراین می‌توان بیان کرد که یکی از معایب هوشمند سازی ساختمان با روش سیم کنده‌کاری‌های عمیق آن است.

از دیگر معایب سیستم هوشمند سازی ساختمان با روش سیم می‌توان به این اشاره کرد در صورتی که شما قصد ارتقا سیستم هوشمند سازی ساختمان را داشته باشید باید با توجه به نوع ارتقا خود ممکن است در برخی موارد سیم‌کشی‌های کلی ساختمان را عوض کنید. به طوری که برای این کار باید هزینه مجدد سیم‌کشی زیادی را پرداخت کنید.

روش هوشمند سازی بدون سیم ساختمان

یکی از روش‌های هوشمند سازی ساختمان استفاده از روش بی‌سیم است که در آن شما تجهیزات مختلف را به کمک وای فای و امواج وایرلس کنترل می‌کنید. شما می‌توانید از طریق مودم تمام تجهیزات هوشمند سازی را به گوشی خود وصل کرده و از طریق آن تجهیزات را مدیریت نمایید.

در روش هوشمند سازی ساختمان بدون سیم شما برای ارتقا سیستم هوشمند سازی خود نیازی به کنده‌کاری و تغییر کلی سیم‌کشی ساختمان ندارید و از این نظر می‌توانید به راحتی تمام تجهیزات خود را بروزرسانی کنید؛ اما دقت کنید که در روش هوشمند سازی ساختمان بدون سیم شما تنها تعداد خاصی از وسایل هوشمند را می‌توانید به مودم وصل کنید.

در حال حاضر تولیدکنندگان تجهیزات هوشمند این مشکلات را برطرف کرده و شما با استفاده از دستگاه کنترل مرکزی برودلینک می‌توانید تعداد تجهیزات بیشتری را به مودم خود وصل کنید و از طریق تلفن آن‌ها را کنترل نمایید.

هم‌چنین به یاد داشته باشید در صورتی که شبکه مودم شما در داخل ساختمان ا قطع شود کنترل تمام تجهیزات هوشمند از دسترس خارج می‌شود. در حالی که در دستگاه کنترل مرکزی برودلینک با قطع اینترنت دسترسی شما به تجهیزات هوشمند داخلی ساختمان خارج نمی‌شود. با وجود نمایندگی اشنایدر که همه محصولات هوشمندسازی ساختمان را در بر میگیرد میتوانید از تمامی امکانات استفاده نمایید.

کدام یک از روش‌های هوشمند سازی ساختمان بی‌سیم یا باسیم بهتر هستند؟

با توجه به مطالبی که در بالا مطالعه کردید شاید برای شما سوال پیش بیاید که کدام یک از نحوه هوشمند سازی ساختمان برای ساختمان شما مفید هستند؟

شما برای استفاده از نحوه هوشمند سازی ساختمان باسیم باید در مرحله ساخت خانه سیم‌کشی‌های لازم را در آن بر اساس پروتکل‌هایی مانند KNX انجام دهید. حال اگر خانه شما ساخته شده و کامل باشد. در این روش طبق مراحل گفته شده در بالا باید کنده‌کاری‌هایی را انجام دهید. در حالی که در روش بی‌سیم شما نیازی به کنده‌کاری ندارید و برای استفاده از تجهیزات مختلف در آن لازم است تنها آن‌ها را به پروتکل وصل نمایید؛ اما در روش هوشمند سازی بدون سیم لازم است کلیدهای قدیمی در ساختمان را با کلیدهای جدید هوشمند تعویض کنید.

در هوشمند سازی ساختمان بدون سیم معمولا از ریموت های کنترل دار RF استفاده می‌کنند که حدود ۳۰ الی ۵۰ متر برد دارد. در صورتی که شما قصد کنترل دستگاه‌ها در خارج از منزل را داشته باشید باید یک دستگاه کنترل مرکزی خریداری کنید که می‌تواند به عنوان سیستم مرکزی دستگاه‌های هوشمند سازی شما عمل کند.

بنابراین می‌توان دریافت انتخاب این که کدام روش هوشمند سازی ساختمان برای شما مفید است بستگی به نوع هدف شما دارد که جهت مشاوره بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان انیپکو صحبت نمایید. دقت کنید که در ابتدا کار هوشمند سازی شما نیاز به هزینه قابل توجهی دارید؛ اما بعد از گذشت زمان متوجه می‌شوید که این اقدام شما یک روش سرمایه‌گذاری عظیمی بوده است.

خلاصه

هوشمند سازی ساختمان یکی از مباحث داغ روز دنیا است که استفاده از آن می‌تواند زندگی در ساختمان را راحت‌تر کرده و برای شما صرفه‌جویی‌هایی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال نحوه هوشمند سازی ساختمان هستند که این روش‌ها به صورت کلی باسیم یا بدون سیم پیاده‌سازی می‌شوند.

هر کدام از این دو روش مزایا و معایبی دارد که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. انتخاب این که کدام یک از نحوه هوشمند سازی ساختمان برای شما مفید است به علایق و نظر کارشناسان بستگی دارد. کارشناسان سایت انیپکو ضمن این که می‌توانند در این مسیر شما را راهنمایی کنند تمام تجهیزات لازم را برای شما فراهم کرده و آن‌ها را در ساختمان شما نصب و راه‌اندازی کنند.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید