فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

لامپ هالوژن چیست و انواع آن

آیا می دانید لامپ هالوژن چیست و انواع آن کدامند؟ با مزایای استفاده از این لامپ ها آشنایی دارید؟ طی سال های اخیر در صنعت روشنایی شاهد تحولات بسیار عظیمی بوده ایم که تولید چنین محصولاتی جزوی از این تحولات به شمار می رود. با پیشرفت علم و بهره مندی از آن هر روز محصولاتی با کیفیت بهتر روانه بازار می شود. این تغییرات همچنان نیز چنگ به دامان پیشرفت علم زده اند و روبه پیشرفت هستند. لامپ های هالوژنی نیز به عنوان یکی از پر کاربردترین انواع لامپ های موجود در بازار با کیفیت بهتری نسبت به دیگر انواع لامپ ها به تولید رسیده اند.

n

این لامپ ها نیز به نوبه خود دارای مزیت های بسیاری می باشند که باعث محبوبیت آن ها شده است. تنوع لامپ های هالوژنی بسیار است و همین تنوع حق انتخاب بیشتری به مشتریان خواهد داد‌. در ادامه درباره لامپ هالوژن و انواع آن توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

nn

انواع لامپ هالوژنی

n

لامپ هالوژنی یکی از انواع لامپ های صنعت روشنایی است که با ساختار ویژه ای طراحی می شوند. این لامپ ها نیز عملکرد خاصی دارند. و بر اساس رعایت پارامترهای بسیار زیادی طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرند. کیفیت و شدت نور این لامپ ها بسیار عالی است. و به همین دلیل در نورپردازی مطرح هستند‌. لامپ هالوژن یک نوع لامپ ال ای دی است و هرگز از خود اشعه مضر ساطع نمی کند. این لامپ ها خود بر اساس ساختار ک عملکرد انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها نظیر:

nn

لامپ های هالوژنی پر فروش

n

    n

  • n

    لامپ هالوژن COB

    n

  • n

n

یکی از مطرح ترین لامپ های هالوژنی شامل لامپ های اس او بی هستند که کیفیت فوق العاده عالی دارند. نوردهی این لامپ های LED مناسب است و با ایجاد روشنایی مناسب برای دکوراسیون و تزیین ایده آل هستند. لامپ های COB مجهز به چیپ های الکترونیکی می باشند. که روی عملکرد آن ها تاثیر دارد و این چیپ ها روی برد آن ها نصب شده اند. این لامپ خود از تعدادی دیود تشکیل می گردد. که تمامی این دیودها نیز روی برد لامپ هستند. و نور اصلی از این نقطه ساطع می گردد. میزان مصرف انرژی در این لامپ ها بسیار پایین است.

n

اما در عوض نور استانداردی ساطع کرده و دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. تنوع این لامپ ها زیاد است و می توان آن ها را به دو صورت توکار و روکار در شرایط مختلف مورد استفاده قرار داد.

nn

    n

  • n

    لامپ هالوژن SMD

    n

  • n

n

نوع دیگری از انواع لامپ های هالوژنی که بر اساس تکنولوژی SMD ساخته شده اند، شامل لامپ های اس ام دی هستند. این لامپ ها نیز با توجه با ساختار خاص خود دارای عملکرد خوب و طول عمر مفیدی هستند. لامپ هالوژنی SMD نیز از چندین چیپ ال ای دی تشکیل می شود. که این چیپ ها با کمک یک تکه سیم نازک به یکدیگر متصل می باشند. تمام این چیپ و سیم ها توسط یک برد واحد به یکدیگر متصل هستند.

n

مهمترین مزیت این نوع لامپ نیز میزان مصرف انرژی کم با بازدهی نور بالا است. که بدون هیچگونه تولید گرمایی می باشد. تنوع اشکال این لامپ ها زیاد است و برای نورپردازی بسیار مطرح هستند.

nnn

لامپ هالوژن

لامپ هالوژن

n

لامپ هالوژن سقفی یک لامپ ایده آل

n

یکی از انواع لامپ های هالوژنی بسیار پر کاربرد شامل مدل سقفی آن است. این دسته از لامپ های هالوژنی همانگونه که از نام آن ها پیداست مخصوص استفاده برای سقف ها هستند و در طرح و اشکال و همچنین اندازه های بسیار مختلفی به تولید می رسند. در ساخت این نوع لامپ از گازهای خنثی، فشرده، هالوژن، بروم و ید، استفاده می کنند. این لامپ ها معمولا در ابعاد کوچک و یا استاندارد طراحی می شوند. و نور ساطع شده از آن ها استاندارد و مناسب است.

n

تنوع لامپ های هالوژنی سقفی بسیار است و جدا از کیفیت عالی و نوردهی مناسب از لحاظ زیبایی و نورپردازی نیز مورد توجه قرار دارند. این لامپ ها دارای ساختار پیچیده ای هستند. ک پس از هر بار استفاده تنگستن مجددا در حبابی ته نشین می شود که همین مسئله باعث افزایش عمر لامپ‌ هالوژنی می شود.

n

در فضاهای داخلی و حتی خارجی می توان اینگونه لامپ ها را مورد استفاده قرار داد. اما لامپ های هالوژنی سقفی خود از لحاظ نوع کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند. لامپ هایی که در نمای داخلی و لامپ هایی که در نمای بیرون ساختمان به کار می روند. و یا لامپ هایی که آن ها را به صورت تو کار و یا روکار مورد استفاده قرار می دهند. البته از لحاظ بررسی تنوع اشکال، برند و مدل نیز تقسیم بندی های جداگانه ای دارند.

n

به طبع این نوع که در نمای خارجی استفاده می شود با لامپ های مورد استفاده در نمای داخلی تفاوت هایی از لحاظ کیفیت و اشکال دارند. زیرا لامپ های نمای خارجی با شرایط مختلف آب و هوایی در تماس هستند و باید قابلیت مقابله با این شرایط را داشته باشند. البته برند نیز در کیفیت آنها بسیار موثر است. به شکلی که برند لامپ نمانور از با کیفیت ترین محصولات را ارائه می دهد.n

nn

مزیت های مهم لامپ هالوژنی

n

لامپ های هالوژنی یکی از صدها نوع لامپ موجود در بازار هستند که در دسته لامپ های رشته ای قرار می گیرند. این لامپ های پر مصرف توسط گازهای فشرده خنثی با کمی هالوژن احاطه شده اند. این لامپ نیز همانند دیگر لامپ ها مزایا و معایب خاص خود را دارد و همچنین تنوع آن بسیار است. عملکرد لامپ هالوژنی با دیگر لامپ ها کمی متفاوت است. به گونه ای که با رسیدن انرژی برق به لامپ، گاز هالوژن موجود در حبابی به تدریج باعث داغ شدن رشته های موجود در حباب می شود. در نتیجه پس از داغ شدن رشته ها نور سفید رنگی از قسمت حبابی لامپ ساطع می گردد. این لامپ ها در مصارف زیادی می توان به کار برد؛ اما عمده کاربردی که دارند برای چراغ های جلوی خودروها است.

nn

    n

  • n

    بازده نوری بسیار بالا

    n

  • n

n

مهمترین مزیتی که یک لامپ درجه یک می تواند داشته باشد بازدهی نور بالای آن است. این میزان نوردهی در این لامپ ها ۱۸ وات می باشد و معمولا برابر یک لامپ صد وات عمل می کند.

nn

    n

  • n

    میزان مصرف انرژی

    n

  • n

n

یکی از مهمترین پارامترهایی که برای کاربران بسیار اهمیت دارد، مصرف انرژی است؛ چرا که مشتریان به دنبال لامپی با مصرف انرژی کم هستند. توان مصرفی این لامپ ها پایین است.

nn

    n

  • n

    طول عمر بالا

    n

  • n

n

داشتن یک لامپ درجه یک با طول عمر بالا در هزینه ها صرفه جویی می کند. ابن طول عمر در لامپ های هالوژن ۸ برابر یک لامپ معمولی است.

nn

    n

  • n

    تولید گرمای بسیار کم

    n

  • n

n

بیشتر لامپ هایی که در بازار هستند با وجود میزان انرژی بالایی که مصرف می کنند، حرارت بالایی نیز ساطع خواهند کرد. اما لامپ هالوژنی با وجود مصرف میزان انرژی کم حرارت بسیار ناچیزی از خود تولید می کند.

nn

    n

  • n

    مقاومت بالا

    n

  • n

n

این لامپ ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر افتادگی، ضربه، خراش و حتی خاموش و روشن کردن مداوم مقاوم هستند.

nلامپ هالوژنn

ویژگی های یک لامپ هالوژنی باکیفیت

n

    n

  • n

    نصب سریع و راحت

    n

  • n

n

انواع لامپ هالوژنی همگی طراحی ساده ای دارند و به همین دلیل نصب آن ها بسیار سریع و راحت انجام می شود.

nn

    n

  • n

    تولید طیف وسیعی از نور در رنگ های مختلف

    n

  • n

n

این نوع لامپ ها دارای ساختار و عملکرد خاصی هستند و توانایی ایجاد نور در طیف رنگی بسیار بالا را دارند.

nn

    n

  • n

    قابلیت تغییر زاویه تابش نور

    n

  • n

n

یک خاصیت ویژه ای که لامپ های هالوژنی دارند، امکان تغییر دادن زاویه تابش آن ها است. شما می توانید زاویه تابش را در این لامپ ها به راحتی تغییر دهید.

nn

    n

  • n

    خلوص رنگ عالی

    n

  • n

n

درصد خلوص رنگ در لامپ هالوژنی بسیار بالا است و این بدان معنی است که روشنایی بسیار ملایم و استانداردی تولید می کنند.

n

این کیفیت نوردهی در لامپ‌ هالوژنی مشابه لامپ‌ رشته‌ ای می باشد و بیشتر نور آفتابی آن مناسب است. اگرچه تنوع رنگ در آن بسیار زیاد بوده و شما حق انتخاب بیشتری خواهید داشت.

nn

    n

  • n

    پخش نور استاندارد

    n

  • n

n

این نوع لامپ درجه یک نور را به صورت متوازن و یکنواخت در تمام محیط متمرکز می کند. این تمرکز نور در کل فضا بسیار ارزشمند است.

nn

    n

  • n

    عدم آسیب دهی به چشم ها

    n

  • n

n

بیشتر لامپ ها با نور بسیار زننده ای که از خود ساطع می کنند. که باعث خستگی چشم ها و در نتیجه آسیب رسیدن به آن ها می شوند. اما یک لامپ هالوژنی باکیفیت این معایب را نداشته و نور استانداردی از خود تولید می کند.

nn

    n

  • n

    مقرون به صرفه و اقتصادی

    n

  • n

n

قیمت لامپ های هالوژنی بسیار مقرون بصرفه تر از دیگر لامپ ها می باشد. از طرفی این لامپ ها در ابعاد بسیار مناسبی طراحی شده اند و نمی توانند فضای زیادی را اشغال نمایند.

nn

نتیجه

n

در عصری از تاریخ زندگی می کنیم که نسبت به گذشته های بسیار دور تحولات بزرگی در صنایع مختلف داشته ایم. صنعت روشنایی یکی از بزرگترین صنایعی است که دیگر صنعت ها نیز وابسته به آن هستند. در این صنعت به خصوص طی سال های اخیر رشد قابل چشمگیری داشته ایم و تولید انواع محصولات روشنایی نظیر لامپ های هالوژنی مهمترین دستاورد این صنعت بوده است‌. این لامپ ها هم اکنون در بازار سطح فروش بسیار بالایی دارند و تنوع آن ها نیز بسیار می باشد. این تنوع لامپ های هالوژنی با مشخصات ویژه بر کاربرد آن ها نیز می افزاید. کیفیت لامپ در کیفیت نوردهی آن بسیار تاثیر دارد و به همین دلیل انتخاب یک لامپ مناسب به هنگام خرید اهمیت بسیار بالایی دارد. اما چگونه و از کجا یک لامپ هالوژنی باکیفیت و قیمت مناسب خریداری کنم؟

n

امروزه مراکز فروش بسیار زیادی جهت توزیع محصولات روشنایی فعالیت دارند که از آن‌ میان فروشگاه برقیجات بهترین و معتبرترین آن ها به شمار می رود. این مرکز فروش تمامی محصولات تولید کمپانی های مطرح را با نازلترین قیمت ها به دست مشتری می رساند. دسترسی راحت و آنلاین به سایت این مجموعه نیز خود یک امتیاز مثبت برای این فروشگاه محسوب می شود که به نفع مشتریان می باشد.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید