فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

انواع محافظ برق و کاربرد آنها

با انواع محافظ برق آشنا هستید؟ می دانید محافظ برق به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟ اهمیت کاربرد این دستگاه چیست؟ ما در خانه و آشپزخانه خود چندین نوع لوازم برقی داریم که به منظور عملکرد های مختلف از آن ها استفاده می کنیم. به عنوان مثال یخچال یکی از اصلی ترین لوازم در هر خانه‌ ای است که دائماً به برق متصل می باشد.

n

حال اینکه جریان برق شهری نیز تحت تاثیر بسیاری از عوامل می تواند با نوسانات همراه باشد که این نوسانات نی  روی لوازم برقی تاثیرات بدی خواهند گذاشت. برای آشنایی بیشتر با روش محافظت از وسیله های برقی و همچنین عملکرد انواع محافظ برق بهتر است ادامه متن را بخوانید.

nn

انواع محافظ برقn

n

با توجه به قیمت نوجومی لوازم الکتریکی، محافظت از لوازم برقی اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که بسیاری از لوازم الکتریکی نظیر یخچال به صورت مداوم به برق متصل هستند و برخی دیگر از لوازم نیز کاربرد زیاد و با میزان مصرف بالایی مورد استفاده قرار می گیرند. جریان برق شهری در هر لحظه می تواند تحت تاثیر شرایط بسیار خاصی با اختلاف نوسان و یا شوک الکتریکی مواجه شود. این شوک های الکتریکی به صورت ناگهانی رخ می ‌دهند. و قطعاً برای تمامی لوازم الکتریکی یک تهدید بزرگ محسوب خواهند شد که می‌ تواند باعث به عمل آمدن خسارت بسیار زیادی گردد.

n

گاهی حتی موتور برخی از لوازم الکتریکی می سوزد که در این صورت قابل تعمیر نخواهند بود. یکی از مهمترین روش های جلوگیری از آسیب رسیدن به لوازم الکتریکی استفاده از انواع محافظ برق است. محافظ برق که آن را با نام محافظ ولتاژ نیز می شناسیم، یکی از دستگاه های نسل جدید است که در مقابل افت و افزایش ناگهانی ولتاژ برق عملکرد خاصی از خود نشان می دهد.

n

این دستگاه به گونه ای طراحی شده که هنگام حس کردن خطر یا همان نوسانات جریان برق را قطع می کنند، در نتیجه زمانی که شدت جریان برق به حالت اولیه و استاندارد خود بازگشت با یک زمان تاخیر مشخصی مجدد روشن شده و شروع به فعالیت می کند. استفاده از یک محافظ برق مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین منظور آشنایی با انواع محافظ برق نکته بسیار حائز اهمیت می باشد.

n

چرا که متناسب با هر یک از لوازم الکتریکی یک نوع محافظ برق مخصوصی را با مشخصات دستگاه مورد نظر طراحی می کنند. شاید برای شما هم جای سوال باشد که دلیل استفاده از انواع محافظ برق مختلف برای لوازم الکتریکی متفاوت چیست؟ هر یک از لوازم الکتریکی با قدرت تحمل میزان ولتاژ خاصی طراحی شده اند که در این صورت بایستی محافظ برق نیز متناسب با مشخصات این دستگاه ها طراحی شود.

n n

انواع محافظ برق بر اساس میزان توان

n

نوسانات برق و اختلالات شبکه‌ ای یکی از مهمترین عوامل ایجاد نوسان برق هستند که در صورت بروز نوسانات و یا ایجاد شوک های الکتریکی دستگاه های الکتریکی که به برق متصل هستند صدمه وارد می شود. این نوسانات تحت تاثیر حوادث طبیعی همانند رعد و برق، میزان مصرف برق بسیار بالا و یا حتی اختلالات یا اشکالات موجود در نیروگاه های خطوط انتقال ایجاد خواهند شد.

n

محافظ برق عملکرد خاصی دارد که با قطع کردن جریان برق و همچنین طی نمودن میزان تاخیر باعث محافظت از لوازم الکتریکی می شود. به این نکته توجه داشته باشید که اهمیت خرید انواع محافظ برق مناسب در عملکرد آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. همه ما با انواع محافظ برق از نظر نوع کاربرد تا حدودی آشنایی داریم. اما بهتر است با محافظ برق بر اساس توان نیز آشنایی پیدا کنیم. از آنجایی که تمامی دستگاه های الکتریکی میزان مصرف انرژی متفاوتی دارند، پس بایستی از انواع محافظ هایی با توان های مختلف برای آن ها استفاده نمود.

nn

    n

  • محافظ برق ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ولت که مجهز به کلید روشن خاموش می باشد برای وسایل کم مصرفی نظیر گوشی و کامپیوتر استفاده می شود.
  • n

  • محافظ هایی با ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ولت آمپر معمولاً فاقد کلید روشن خاموش هستند. و البته با چندراهی برق تفاوت دارند. و بهترین گزینه برای لوازمی که دائماً به برق متصل بوده و نیازی به دکمه خاموش روشن ندارند، است. این نوع محافظ برق بیشتر برای یخچال فریزر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • n

  • محافظ برق با ولت ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ که مجهز به کلید روشن خاموش می باشد، بهترین محافظ برای کولر و پکیج به شمار می رود.
  • n

  • اگر به دنبال یک محافظ برق بسیار پرقدرت به منظور محافظت از تمامی لوازم الکتریکی خانه هستید، می توانید از محافظ هایی با ۶۰۰۰ ولت آمپر استفاده کنید. این دسته از محافظ ها را معمولاً پس از کنتور ساختمان در قسمت ورودی آشپزخانه توسط یک ترمینال مخصوصی تعبیه می کنند.
  • n

n

انواع محافظ برق

انواع محافظ برق

n

نکات مهم خرید انواع محافظ برق

n

محافظ های برق مهمترین محصولاتی هستند که امروزه به منظور حفاظت از کلیه لوازم الکتریکی منزل از آن ها استفاده می کنند. چه بسا این که این دستگاه هم اینک با بهره مندی از علم روز به صورت پیشرفته و در مدل های دیجیتال طراحی و تولید می شود. که شما می توانید تنها یکی از مدل های این مدل محافظ برق را برای حفاظت از کلیه لوازم الکتریکی خود خریداری نمایید.

n

خرید یک محافظ برق مناسب بایستی با در نظر قرار دادن استانداردها و نکات مهم می باشد. که به شما کمک کند بهترین محافظت را انتخاب نمایید. بهتر است بدانید یک محافظ برق اگرچه خود به عنوان یک وسیله حفاظتی خریداری می شود. اما شاید تحت تاثیر همین نوسانات مکرر آسیب ببیند. توجه داشته باشید که قیمت محافظ برق در مقایسه با لوازم الکتریکی منزل شما بسیار ناچیز است.

n

چنانچه محافظ برق شما آسیب ببیند، می ‌توانید آن را تعمیر یا تعویض نمایید؛ اما در نظر داشته باشید که اگر یکی از لوازم الکتریکی شما نظیر یخچال، تلویزیون، لباسشویی و یا حتی لپ تاپ بسوزد، بایستی هزینه بسیار بالایی را جهت خرید مجدد آن پرداخت نمایید.

nn

    n

  • برای خرید انواع محافظ برق در وهله اول بایستی به علامت استاندارد توجه کنید. چرا که این دستگاه بایستی با رعایت استانداردهای مربوطه به تولید برسد که بر اساس این استانداردها در برابر حرارت و آتش سوزی مقاومت بسیار بالایی خواهد داشت.
  • n

  • توجه به میزان ولتاژ مجاز عبوری از محافظ نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. تمامی انواع محافظ برق با میزان ولتاژ زیر ۴۰۰ ولت متناسب با نوع وسیله الکتریکی طراحی می شود.
  • n

  • برند دیگر پارامتر بسیار مهمی است که در رابطه با محافظ های برق بایستی هنگام خرید آن را مد نظر قرار داد. سعی کنید همیشه به دنبال برند های بروید که طرفداران بیشتری دارد.
  • n

n

پارامترهای مهم خرید بهترین محافظ برق

n

    n

  • یکی از نکات مهم خرید بهترین محافظ برق توجه به میزان ژول دستگاه است. این میزان ژول شامل حداکثر میزان انرژی می شود که یک محافظ ولتاژ جهت حفاظت از وسایل الکتریکی آن را جذب خواهد کرد. میزان ژول بالا نشان دهنده طول عمر زیاد محافظ برق می باشد و بهتر است یک محافظ با نرخ ژول حداقل ۶۰۰ را خریداری کنید. اگر محافظ برقی ژول آن کمتر از ۶۰۰ بود، یک محافظ استاندارد و با کیفیتی نیست.
  • n

  • مدت زمان پاسخ دهی نیز در محافظ برق بسیار حائز اهمیت می باشد. این زمان پاسخ دهی یا تاخیر شامل مدت زمانی است که یک محافظ برق در برابر نوسانات الکتریکی واکنش نشان می دهد و پس از آن با قطع جریان برق باعث خاموش شدن دستگاه خواهد شد. در نتیجه پس از اینکه جریان به حالت استاندارد خود بازگشت با یک زمان تاخیر مناسبی مجدد جریان برق را جاری می کند.
  • n

  • بدنه یک محافظ برق بایستی از یک پلاستیک بسیار مقاوم و نسوز باشد تا در برابر حرارت و آتش سوزی از خود مقاومت بسیار زیادی نشان دهد.
  • n

  • اندازه کابل انواع محافظ برق بایستی به اندازه ای باشد که به هنگام برقراری اتصال با مشکلی مواجه نشوید. چرا که ممکن است شما بخواهید چندین وسیله مختلف به یک محافظ کلی متصل نمایید.
  • n

  • از نکات مهم دیگر در نظر قرار دادن اتصال usb می باشد. معمولاً در محافظ های نسل جدید قابلیت اتصال usb وجود دارد.
  • n

  • به جز محافظ برق یخچال تمامی انواع محافظ برق بایستی مجهز به دکمه خاموش روشن باشد تا در صورت عدم استفاده از وسایل برقی بتوانید آن را به راحتی خاموش کنید.
  • n

  • تعداد خروجی نیز در صورتی حایز اهمیت قرار میگیرد که شما برای وسایلی با میزان ولتاژ مشخص بخواهید یک محافظ برق مناسب خریداری نمایید. معمولا محافظ برق تمامی لوازم صوتی و تصویری یکی است؛ پس شما بایستی با توجه به تعداد لوازم صوتی و تصویری محافظ برق را با تعداد خروجی های مناسبی خریداری نمایید.
  • n

n

انواع محافظ برق

انواع محافظ برق

n

نتیجه

n

نوسانات برق شهری یکی از مشکلات است که برای لوازم الکتریکی یک خطر جدی محسوب می شود. شبکه های الکتریکی تحت تاثیر پارامترهای بسیار زیادی نظیر اشکالات شبکه ای، اتصالات داخلی، رعد و برق و غیره می ‌تواند با شوک و نوسانات الکتریکی مواجه گردد. ایجاد شوک و نوسان برای تمامی محصولات الکتریکی که به برق متصل است یک تهدید محسوب می شود؛ چرا که تمامی لوازم تنها قابلیت مقابله با یک حد مشخصی از جریان را دارند.

n

جریان بیش از حد و یا کم بودن شدت جریان به لوازم برقی آسیب می رساند. محافظ برق یکی از لوازم الکتریکی است که به منظور حفظ لوازم برقی در برابر این نوسانات طراحی شده است. برای هر کدام از محصولات الکتریکی شما موظف هستید تنها محافظ مخصوص آن محصول را خریداری کنید. یک محافظ برق بایستی بر اساس استانداردها طراحی شده باشد و انتخاب محافظ مناسب و با کیفیت نیز تاثیر زیادی روی طول عمر آن دارد.

n

اگر می خواهید انواع محافظ برق با کیفیت و استاندارد را با قیمت خوبی بخرید، می توانید به فروشگاه برقیجات مراجعه نمایید. این فروشگاه اعتبار خود را به سبب توزیع محصولات با کیفیت و جلب رضایت مشتری از این طریق کسب کرده است.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید