فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

انواع لامپ ال ای دی و کاربرد آنها

آیا با انواع لامپ ال ای دی و کاربرد آنها آشنایی دارید؟ می دانید منظور از لامپ های led چیست و چه عملکردی دارند؟ همانگونه که مستحضرید، علم همچنان روبه پیشرفت است و در صنایع مختلف همچون صنعت روشنایی شاهد، رشد و ترقی بسیاری بوده ایم.

n

تولید انواع لامپ های باکیفیت و قدرتمند متناسب با نوع فناوری و تکنولوژی روز دنیا از مهمترین اقدامات تولید کنندگان صنعت روشنایی است. لامپ های بسیار زیادی از گذشته کنون به تولید رسیده که لامپ های ال ای دی یکی از پر فروش ترین انواع لامپ های تولید شده است، اما چرا؟ در ادامه درباره انواع لامپ ال ای دی و کاربرد آنها توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

nn

انواع لامپ ال ای دی و کاربرد آنها

n

ال ای دی، یکی از انواع لامپ های نسل جدید است که به معنای دیود ساطع کننده نور می باشد. این لامپ ها را می توان یکی از جدیدترین انواع لامپ های نسل جدیدی برشمرد که هم اکنون در بازار طرفداران زیادی دارند. چرا که این دسته از لامپ ها مجهز به تکنولوژی روز دنیا بوده و متناسب با انواع شرایط محیطی مختلف در انواع مدل، طرح، ابعاد، ساختار و قابلیت مختلفی طراحی می شود‌.

n

انواع لامپ ال ای دی مختلفی در بازار وجود دارد که تمامی آن ها دارای طول عمر مفیدی هستند. این دسته از محصولات روشنایی با سایر منابع نوری همانند لامپ فلورسنت و لامپ های رشته‌ ای متفاوت است. لامپ های ال ای دی به سبب ساختار خاص و عملکرد متفاوتی که دارند، هرگز نه خراب شده‌ و نه می ‌سوزند. اما در این لامپ ها با کاهش لومن که شامل همان شار نور یا واحد سنجش روشنایی است کم خواهد شد.

n

به مرور زمان در تمامی انواع لامپ ال ای دی شاهد کم شدن شدت نوری آن ها هستیم. عملکرد لامپ های ال ای دی بسیار خاص است و در آن ها جریان الکتریکی توسط میکروچیپ جاری خواهند شد. حال اینکه در این هنگام تمامی منابع نوری کوچک یا همان ال‌ ای‌ دی روشن می شوند. این نوع لامپ ها هم اکنون یکی از پرمصرف‌ ترین لامپ های موجود در بازار هستند که میزان مصرف انرژی پایینی دارند.

n

این لامپ ها خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که بر اساس تکنولوژی ساخت یا عملکرد این تقسیم بندی صورت می گیرد. ناگفته نماند که همین تنوع بسیار لامپ ها، کاربرد آن ها را نیز به شدت افزایش می دهد و می توان گفت که این دسته از لامپ ها هم اکنون سطح وسیعی از کاربردها را دربر می گیرند. کاربرد لامپ‌ها نیز بر اساس نوع ساختار آن ها، کیفیت و عملکرد لامپ ها مشخص می گردد. برخی از انواع لامپ ال ای دی عبارتند از:

nn

    n

  • n

    ال ای دی cob

    n

  • n

n

یکی از رایج ترین انواع لامپ ال ای دی پر فروش، لامپ های سی او بی هستند. که مخفف کلمه Chips on Board می باشند. این نوع ال ای دی را می توان‌ جدیدترین فناوری روز دنیا و ال ای دی ها برشمرد که از کنار هم قرار گرفتن چندین چیپ ال ای دی یا تراشه تشکیل می شوند. حال اینکه این تراشه ها روی برد یا یک پایه ای فلزی نصب می شوند  و این چیپ ها به عنوان ماژول نور ساخته خواهند شد.

n

در واقع لامپ های ال ای دی COB شامل چندین تراشه یکپارچه هستند. که قادر به افزایش ۱۰ برابر روشنایی هستند. و با این حساب تور خیره کننده و به نوعی مزاحم حذف می گردد. تراشه های ال ای دی های عظیم معمولا دارای ابعاد ۱۶۱ میلی متر هستند. لامپ های سی او بی را با توجه به بهره وری نوری عالی و طول عمر بالا در انواع صنایع مختلف استفاده می کنند.

n

این نوع پروژکتورها را در انواع توان های متنوعی به تولید می رسانند که همین مزیت باعث افزایش قابلیت آن ها می شود. این لامپ ها مجهز به فناوری حدید و خاصی هستند که باعث محبوبیت آن ها شده است. بهره وری بالا از مهمترین مزیت های این محصول به شمار می رود. که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش راندمان لامپ‌ می شود.

n

خروجی لومن در لامپ های cob زیاد می شود و با این افزایش خروجی، چیپ های COB نسبت به تکنولوژی های استاندارد کوچک خواهند شد. همچنین با در نظر گرفتن تکنولوژی جدید این لامپ ها باید گفت که در این لامپ تولید گرما کمتر از دیگر لامپ ها خواهد بود. توجه داشته باشید که تولید نور مناسب و یکنواخت در کنار طول عمر بالای این لامپ ها می تواند جزو مهمترین و اصلی ترین مزیت های آن ها به شمار برود که بر محبوبیت شان می افزاید.

nnn

انواع لامپ ال ای دی

انواع لامپ ال ای دی

n

    n

  • n

    ال ای دی smd

    n

  • n

n

از میان انواع لامپ ال ای دی می توان به لامپ های اس ام دی اشاره نمود. البته اس ام دی برند نمانور را می توان بهترین نوع ال ای دانست. با این حال این مدل هم اکنون سطح وسیعی از بازار لامپ های ال ای دی را به خود اختصاص می دهد. این نوع لامپ led را با قطعات مختلفی نظیر آی سی، چیپ، دیود‌ یا مقاومت و… طراحی می کنند که هر یک با وجود کوچک بودن قطعه اما نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. به طور کلی می توان گفت که فناوری SMD یک نوع تکنولوژی و قابلیت بسیار جدید و پیشرفته ای است که این روزها در قلب ال ای دی ها جای می گیرد.

n

  قابلیت انعطاف و طراحی این لامپ ها در کنار عملکرد خاصی که دارند باعث شده تا به عنوان بهترین نوع لامپ های ال ای دی در بازار شناخته شوند. این لامپ ها میزان انرژی بسیار کمی را جهت عملکرد خود نیاز دارند و قادر هستند بر اساس نوع ساختار خود، تمام این انرژی را به نور تبدیل نمایند.

n

درواقع هیج انرژی جهت تولید حرارت در این لامپ ها باقی نخواهد ماند و تمام انرژی صرف تولید روشنایی می شود. این لامپ ها از قسمت هایی چون بدنه، بورد ال ای دی و همچنین درایور یا یکسو کننده تشکیل خواهند شد. بدنه لامپ های SMD را در اشکال بسیار متنوعی طراحی نی کنند که با همین جهت می توان آن ها را تقسیم بندی نمود.

n

انواع لامپ های حبابی، نواری، پرژکتوری و حتی پنلی نمونه ای از لامپ هوی ال ای دی smd هستند. این لامپ ها قیمت بسیار قرون بصرفه ای دارند و از طرفی قابلیت آلیاژ شدن با دیگر فلزات نیز جزو ویژگی های خاص این لامپ ها است که باعث محبوبیت شان می شود. کیفیت ساختاری و یا جنس بدنه انواع لامپ اس ام دی به گونه ای است که می توان از آن در تمام مکان های داخلی و خارجی استفاده نمود.

nn

    n

  • n

    پاور ال ای دی

    n

  • n

n

لامپ های led جدیدترین نسل انواع لامپ های موجود در بازار هستند که انواع مختلفی دارند. پاورهای ال ای دی یکی از انواع این لامپ ها بر اساس نوع ساختار و عملکرد لامپ است. پاور ها قدیمی ترین و یا نسل اول ال ای دی ها شناخته می شوند که به سبب پیشرفته بودن در همان عصر با استقبال بالایی مواجه شدند. پاورها یک برجستگی پلاستیکی دارند که به عنوان محافظ آن ها شناخته می شود و همانند یک لنز ساده و مخصوصی باعث تمرکز و پخش یکنواخت نور می گردد.

n

بازدهی نوری این لامپ ها بالاتر از ۱۰۰ لومن در هر وات است. پاورها به عنوان یکی از انواع لامپ های ال ای دی نسل اول، خود دارای انواع مختلفی هستند‌. این لامپ ها را از لحاظ توان مصرفی از یک تا ده وات تقسیم بندی می کنند. معمولا در میان تمامی ال ای دی ها مدل های ۱ ، ۳ و ۵ وات در اشکالی مشابه یکدیگر به تولید می رسند.

n

در این نوع ال ای دی ها یک نوع دیودهای ساطع کننده نور هستند که آن ها را تحت عنوان چیپ می شناسند. این چیپ ها خود شامل نوعی تراشه مستطیل شکل  هستند که نقش تولید نور در لامپ را به عهده دارند. حال اینکه پاور ال ای د ۱ تا ۵ وات مجهز به یک تا ۶ عدد چیپ هستند که داخل پکیج آن ها قرار دارند و باعث تولید تور می شوند‌.

n

ولتاژ این نوع ال ای دی ها را بر اساس توان و رنگ ال ای دی از ۲ تا ۱۰ ولت تقسیم می کنند. این نوع ال ای دی ها اگرچه جزو ابتدایی ترین و یا قدیمی ترین نوع ال ای دی ها هستند؛ اما هنوز هم با توجه به نوع ساختار، عملکرد و کیفیت و طول عمر بالا طرفداران خاص خود را دارند. از طرفی قیمت پاور ال ای دی در بازار بسیار مقرون بصرفه است.

nانواع لامپ ال ای دیn

نتیجه

n

لامپ LED یکی از انواع لامپ های مورد استفاده برای روشنایی است که از دیود های نوری در ساخت آن ها استفاده می کنند. این نوع لامپ ها در گذشته با تکنولوژی و ساختار بسیار ساده ای به تولید می رسیدند. اما امروزه با بهره مندی از علم روز این لامپ ها را با بالاترین سطح کیفی به تولید می رسانند. این لامپ ها نیز بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی می شوند. که بر اساس ساختار و تکنولوژی خاص می توان آن ها را به لامپ ال ای دی smd, لامپ‌ال ال دی cob و پاور ال ای دی تقسیم کرد.

n

هر یک از این ال ای دی ها خود دارای مشخصات، مزایا، ساختار و حتی عملکرد خاصی هستند. که باعث محبوبیت آن ها می شود. طول عمر بالا، فناوری جدید ساخت، تنوع بسیار، عملکرد و بهره وری مفید، میزان مصرف انرژی کم و قیمت مناسب از مزیت های بسیار مهم و خاص انواع لامپ ال ای دی به شمار می رود‌.

n

بازدهی مفید و کیفیت بالا جزو شاخصه های بسیار مهمی به شمار می روند که محبوبیت و سطح فروش این لامپ ها را افزایش می دهند. اما مهمترین فاکتور مهم عملکرد خوب و طول عمر بالای این لامپ ها، توجه به کیفیت خرید و انتخاب یک‌ لامپ ال ای دی مناسب با نوع کارآیی شما است. برای خرید بهترین لامپ درجه یک بهتر است همین حالا با کادر فروش مرکز فروش برقیجات، بزرگترین شرکت اینترنتی لوازم الکتریکی تماس حاصل فرمایید.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید